Performancing Metrics

افزایش ۷۰ درصدی سفر ایرانی‌ها با خودروی شخصی به ترکیه | اتاق خبر
کد خبر: 408763
تاریخ انتشار: 16 فروردین 1397 - 18:49
یک مقام مسئول خبر داد؛
مدیرکل گمرک بازرگان، از افزایش ۷۰ درصدی مسافرت ایرانی ها با خودروی شخصی به ترکیه خبر داد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، علی معصومی اعلام کرد : ماموران گمرک بازرگان در تازه ترین عملیات موفق به کشف یک خانواده ۴ نفره از یک دستگاه کامیون شدند و با این کشف ، تعداد کشفیات قاچاق انسان توسط ماموران گمرک در سال ۹۷ به ۲۶ نفر رسید .

وی گفت : ماموران گمرک با هوشیاری و رصد دقیق اطلاعات محموله ها با سامانه های الکترونیکی ، به یک دستگاه کامیون مشکوک و متوجه کنده شدن پلمپ سربی یک محموله صادراتی خرما به مقصد ترکیه شدند.

در بررسی های بیشتر طی این عملیات ماموران گمرک بازرگان به کمک تجهیزات کنترلی ایکس ری کامیونی از یک دستگاه کامیون حامل خرمای صادراتی یک مرد ، دو زن و یک کودک را کشف کردند که این خانواده ۴ نفره ایرانی بودند .

مدیر کل گمرک بازرگان در ادامه به تشریح عملکرد این گمرک در ایام تعطیلات نوروزی پرداخت و گفت :  تعداد مسافران خروجی از مرز بازرگان در ایام تعطیلات نوروزی به ۸۲ هزار نفر رسید .

به گفته معصومی ، در این مدت تشریفات کابوتاژ ۷۰۰۰  خودروی خروجی به مقصد ترکیه در ایام تعطیلات نوروزی انجام و تشریفات گمرکی تعداد ۸۲ هزار مسافر خروجی به صورت ۲۴ ساعته توسط ماموران گمرک صورت گرفته و این تعداد مسافر از مرز بازرگان به مقصد ترکیه از کشور خارج شده اند .

این در حالی است که تعداد مسافران ورودی از گمرک بازرگان ۷۹ هزار نفر بوده و خدمات گمرکی ۲۴ ساعته به این مسافران ارائه شده است . در مجموع ورود و خروج مسافر نیز نسبت به سال قبل ۳۷ درصد افزایش داشته است.

به گفته مدیر کل گمرک بازرگان ، گمرک در ایام عید تعطیل نبود و کارکنان گمرک با برقراری شیفت های کاری به مسافران نوروزی در سرویس های مسافری گمرکات به صورت ۲۴ ساعته خدمات ارائه کردند.

این گزارش حاکی است ، تعداد ایکس ری های کامیونی و تجهیزات کنترلی در گمرکات کشور نسبت به سال ۹۲ به چهار برابر افزایش یافته و گمرکات مهم کشور در حال حاضر به ایکس ری های کامیونی مجهز شده اند .

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید