Performancing Metrics

التهابات بازار دلار نیازمند اتخاذ سیاست گذاری جدید بود | اتاق خبر
کد خبر: 409068
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1397 - 16:41
رئیس خانه اقتصاد ایران:
ابراهیم جمیلی در خصوص سیاست جدید دولت برای ساماندهی بازار ارز و تک نرخی شدن دلار در قیمت ۴۲۰۰ تومان به پایگاه اطلاع رسانی دولت می گوید: با این اقدام دولت صد در صد موافق هستم و البته باید زودتر انجام می گرفت؛ چراکه التهابات بازار ارز نیازمند اتخاذ سیاست گذ

به گزارش اتاق خبر، به نقل از پاد، وی با بیان اینکه اجرای موفقیت آمیز سیاست گذاری های جدید ارزی نیازمند اعلام جزییات دقیق، اجرای صحیح و البته طولانی مدت است می گوید:  ارز کالا نیست و نباید در صرافی ها این گونه مبادله شود.

این کارشناس اقتصادی چند نرخی بودن ارز را مانعی برای شفاف سازی در اقتصاد کشور عنوان می کند و می گوید: تک رقمی شدن دلار عاملی برای کاهش فساد و افزایش شفافیت است.

وی در ادامه با بیان اینکه واردات برخی کالاها از اولویت است و این مساله باید مورد توجه قرار گیرد می گوید: تامین ارز مورد نظر برای واردات مواد غذایی مورد نیاز کشور به جهت اهمیت امنیت غذایی، تامین ارز برای واردات مواد اولیه و ماشین آلات از ضروریات است و بر این اساس دولت باید بانک ها را ملزم به همکاری با تولید کند.

جمیلی در ادامه به التهاب چند مدت اخیر در بازار ارز اشاره می کند و می گوید:  باید دلایل این مساله و شرایط کنونی اقتصاد را به درستی برای مردم توضیح داد تا با کمک مردم  فضای منفی را خنثی کنیم. به گفته او  با رفع مشکلات ارزی کشور که یکی از مشکلات مهم تولیدکنندگان است از تولیدکنندگان نیز انتظار می رود که با دولت و شرایط سخت اقتصادی موجود همکاری کنند تا هر چه بیشتر شاهد افزایش تولید، صادرات و افزایش خودکفایی اقتصاد کشور باشیم.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید