Performancing Metrics

نامه درخواست ۱۶۳ نماینده برای برکناری سیف صحت ندارد | اتاق خبر
کد خبر: 409387
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1397 - 20:47
یوسفیان ملا:
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نامه درخواست ۱۶۳ نماینده برای برکناری سیف صحت ندارد، گفت که عوامل متعددی در نوسانات اخیر بازار ارز موثر بوده و منصفانه نیست که همه تقصیرها را به گردن رییس کل بانک مرکزی بیندازیم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، عزت‌الله یوسفیان ملا اظهار کرد: برخی آقایان ابتدا گفتند ۶۳ نفر از نمایندگان نامه‌ای به آقای روحانی نوشتند و درخواست برکناری آقای سیف را مطرح کردند و بعد گفتند تعداد امضاها به ۱۶۳ نفر رسیده در حالی که ما چنین عددی ندیدیم و این تعداد صحت ندارد چرا که تعداد زیادی از نمایندگان آقای سیف را فرد موفقی می‌دانند.

وی افزود: اتفاقات زیادی در حوزه اقتصادی افتاد از نرخ تورم، موسسات اعتباری و آقای سیف تنها کسی بود که خواست این موسسات قانونی شود. ما بارها در خدمت ایشان به شورای نگهبان رفتیم تا مصوبه مجلس را پیگیری کنیم و این مصوبات تحت نظارت بانک مرکزی قرار گیرند.

نماینده مردم آمل در مجلس با بیان اینکه نوسانات اخیر بازار ارز تنها مربوط به یک شخص نیست و حلقه‌های مختلف دارد، تشریح کرد: یک بخش از این موضوع سیاسی است و برجام، نشست‌های اتحادیه اروپا، سوئیفت‌هایی که اتفاق نیفتاد و وضعیت بازار ارز در این مسائل موثر بود. برای حل این مشکل هم باید یک عزم جمعی وجود داشته باشد، قطعا یک نفر قادر به حل مساله نیست. مثلا رییس کل بانک مرکزی نمی‌تواند در زمینه مسائل برون مرزی اقدامی انجام دهد. ممکن است برخی کشورها یا اتحادیه اروپا تصمیمات پشت پرده‌ای گرفته باشند، اینها مسائلی است که به بانک مرکزی ارتباطی ندارد.

یوسفیان ملا با بیان اینکه خرید و فروش خیابانی ارز، سوء جریانی را در این زمینه ایجاد کرده است گفت: ما همچنین شاهد انبار کردن ارز در منازل مردم بودیم. اینها عواملی است که هر کدام به یک متولی بر می‌گردد. بحث خرید و فروش غیرمجاز و قاچاق ارز مسائلی است که شورای امنیت و ستاد مبارزه با قاچاق باید به آن ورود کنند و در حال حاضر هم مساله ارز ابعاد سیاسی و امنیتی پیدا کرده است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: آقای سیف نیروی نظامی ندارد و با اشخاصی که در ایجاد سوء جریانات دست داشتند، برخورد کند. همین حالا هم کسانی هستند که با تلفن، ارز خرید و فروش می‌کنند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عوامل موثر در نوسانات بازار ارز را به حلقه‌های یک زنجیر تشبیه کرد و گفت: همه ارگان‌ها باید آمادگی برخورد با این شرایط را داشته باشند و همه این مساله به بانک مرکزی برنمی‌گردد و منصفانه نیست که ما تمام تقصیرها را به گردن آقای سیف بیندازیم.

یوسفیان ملا در پایان گفت: بانک مرکزی در بخش تورم، امور مالی و بانکی و تسهیلات بانکی اقداماتی انجام داده که نمی‌توان همه آنها را نادیده گرفت و صرفا ایشان را به دلیل نوسانات بازار ارز ناموفق بدانیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید