Performancing Metrics

تحلیل آماری ۵۲میلیون تردد نوروزی | اتاق خبر
کد خبر: 409557
تاریخ انتشار: 2 اردیبهشت 1397 - 18:12
معاون وزیر راه:
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در حال حاضر این سازمان در حال تهیه گزارش تحلیلی از تصادفات رانندگی در سفرهای نوروز ۹۷ است که ظرف ۴۵ روز آینده تکمیل و ارائه می‌شود.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، عبدالهاشم حسن نیا با اشاره به مأموریت‌های واگذارشده به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از جانب کمیسیون ایمنی راه‌ها اظهار داشت: سازمان، هم‌اکنون در حال تهیه گزارش تحلیلی از تمام تصادفات شکل‌گرفته در شبکه جاده‌ای کشور، طی سفرهای نوروزی ۹۷ است.

وی افزود: این گزارش تحلیلی، به تفکیک سطح سرویس راه‌ها همچون آزادراه، بزرگراه و اصلی و همچنین میزان پیمایش در حال تهیه است و ظرف ۴۵ روز آینده آماده ارائه می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: با تحلیل تصادفات در ۵۲ میلیون تردد انجام‌شده طی سفرهای نوروزی ۹۷ شناسایی انباشت وسایل نقلیه در شهرها نیز مشخص می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه بر لزوم توجه به راه‌های فرعی تأکید کرد و گفت: باید در نظر داشت که مردم در حال تغییر مقاصد سفر از یک نقطه خاص به نقاط متنوع هستند.

حسن نیا خاطرنشان کرد: مسافرانی که سال اول خرید خودرو شخصی را تجربه می‌کنند، بالطبع اشتیاق سفر بیشتری نسبت به مسافرانی که چند سال قبل خودرو خریداری کرده‌اند، دارند و از طرفی خودروهایی با استانداردهای ایمنی پایین نیز اغلب توسط اقشار کم‌درآمد خریداری می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هدف از تهیه این گزارش را جمع بندی تصادفات و دسته‌بندی اطلاعات بر پایانه اصول علمی و منطق عنوان کرد.

گفتنی است در جلسه اخیر کمیسیون ایمنی راه‌ها مقرر گردید سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نسبت به تهیه گزارش مرتبط با موارد ذیل اقدام و نتایج را به کمیسیون ایمنی راه‌ها ارایه نماید:

۲-۱- گزارشی از مقایسه آماری شدت و تعداد تصادفات مرتبط با انواع خودروها بر اساس شاخص‌ تعداد و پیمایش

۲-۲- ارایه گزارش تحلیلی از تأثیر تبدیل راه دوخطه به چهارخطه بر شدت و تعداد تصادفات رانندگی

۲-۳- تعیین شاخصی واحد جهت انجام تحلیل وضعیت ایمنی و تصادفات رانندگی بر مبنای یکی از شاخص‌های پیمایش خودروها، تعداد خودروها یا جمعیت

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید