Performancing Metrics

ایران هاب منطقه جذب سرمایه گذاری اروپا | اتاق خبر
کد خبر: 409558
تاریخ انتشار: 2 اردیبهشت 1397 - 18:27
رئیس مرکز سرمایه گذاری خارجی اتاق تهران:
رئیس مرکز سرمایه گذاری خارجی اتاق تهران گفت:با توجه به ظرفیت بالای کشور به ویژه منابع انسانی تحصیلکرده، دسترسی ارزان به منابع طبیعی، ایران می تواند هاب سرمایه گذاری خارجی اروپا باشد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، فریال مستوفی گفت: با وجودی که در ایران منابع انسانی تحصیلکرده و همچنین منابع طبیعی ارزان قیمت وجود ندارد اما بنا به دلایل مختلف در طول سال های گذشته نتوانسته ایم در جذب سرمایه گذاری خارجی موفق باشیم.

وی درباره این دلایل توضیح داد: در سال های بعد از انقلاب، شاهد هشت سال جنگ بودیم و بعد از آن نیز تحریم های اقتصادی علیه ایران اعمال می شد؛ در دو سال اخیر و بعد از برجام نیز شاهد پدیده ای به نام دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری در آمریکا هستیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بابیان اینکه، ظرفیت اروپا برای جذب سرمایه گذاری به اتمام رسیده، اظهار داشت: بر همین اساس برای سودآوری از سرمایه های خود نیاز به سرمایه گذاری در مناطق مختلف دارد و ایران می تواند کشوری مناسب در جذب این سرمایه ها باشد.

مستوفی مشکل اصلی در جذب سرمایه گذاری خارجی در ایران را مشکلات سیاسی ناشی از رفتار آمریکا عنوان کرد و افزود: ما در مرکز سرمایه گذاری خارجی اتاق تهران با برگزاری جلسات آموزشی مشغول ریل گذاری و ارتقای آموزش شرکت های داخلی برای جذب بیشتر سرمایه گذاری خارجی هستیم.

وی در عین حال ریل گذاری و تطبیق با استانداردهای بین المللی به ویژه در حوزه بانک و بیمه را موضوعی «زمان بر» توصیف کرد و افزود: بعد از برجام بیش از ۳۰۰ هیات تجاری و اقتصادی به ویژه از کشورهای اروپایی به ایران سفر کرده اند که خود نشان دهنده علاقه مندی آنها برای کار با ایران است.

رئیس مرکز سرمایه گذاری خارجی اتاق تهران در زمینه تطبیق با استانداردهای جهانی، اظهار داشت: مرکز سرمایه گذاری خارجی به عنوان بازوی بخش خصوی پیشروی آموزش و ارتقای شرکت ها در این زمینه بوده تا بتوانند خود را با شرایط و استانداردهای روز دنیا تطبیق دهند.

مستوفی خاطرنشان کرد: تطبیق با استانداردها باعث می شود تا زمانی که یک شرکت ممیزی حساب بانکی خود را بر روی میز یک بانک یا موسسه اعتباری بزرگ گذاشت، کسی سوالی نپرسد؛ ما در یک سال گذشته در مرکز سرمایه گذاری خارجی اتاق تهران اقدامات بزرگی را انجام داده ایم و امیدوار هستیم تا روزی ایران نیز مانند چین به هاب منطقه ای در جذب سرمایه گذاری خارجی در منطقه تبدیل شود

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید