Performancing Metrics

نرخ شناور مدیریت‌شده مبنای کار تسویه صادرات | اتاق خبر
کد خبر: 409615
تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت 1397 - 18:39
خسروتاج عنوان کرد:
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به قرار گرفتن نرخ شناور مدیریت شده برای تسویه حساب‌های صادراتی گفت: مبنای کار همان دلار ۴۲۰۰ تومانی است.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، مجتبی خسروتاج در دیدار با صادرکنندگان با اشاره به بخشنامه معاون اول رئیس جمهور در خصوص نحوه بکارگیری ارز صادراتی و سیاست های تجاری کشور گفت: با توجه به شرایط جدید ارزی، ضروری است که جلساتی با صادرکنندگان برای تبیین دستورالعمل‌های ارزی برگزار شود که بر این اساس، در این بخشنامه تعهدات و مسئولیت‌هایی که متوجه فعالین اقتصادی در امر صادرات است و همچنین روش‌های مختلفی که می‌توانند در استفاده از ارز صادراتی استفاده کنند تشریح شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تبیین تجارت خارجی کشور در سال ۹۶ گفت: در ابتدای سال گذشته استراتژی سازمان توسعه تجارت ایران بر اساس نقطه نظرات بخش خصوصی و تشکل‌ها تدوین شد و پروندۀ صادرات غیر نفتی با رشد ۶.۵ درصد و رقم ۴۷ میلیارد دلار بسته شد.

وی تصریح کرد: در ابتدای سال ۹۷ با توجه به تنش ارزی در کشور، طی مصوبۀ مورخ ۹۷/۰۱/۲۲ از سوی معاون اول رئیس جمهور، نرخ ارز ۴۲۰۰ تومان اعلام شد که متعاقبا نرخ شناور مدیریت شده مبنای کار قرار خواهد گرفت. پس از آن یکی از دغدغه‌ها این بود که اثر تک نرخی شدن و ثبات ارز  بر صادرات و واردات بررسی شود تا بدانیم کدام روش برای تجارت خارجی کشور مناسب است.

همچنین در ادامۀ این جلسه، فعالین تجاری سوالات و نقطه‌نظرات خود را مطرح کرده و ریاست کل سازمان توسعه تجارت به آن پاسخ داد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید