Performancing Metrics

انتقاد از نرخ‌شکنی در بیمه مسئولیت | اتاق خبر
کد خبر: 409714
تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1397 - 22:02
مدیرعامل بیمه ایران مطرح کرد
مدیرعامل بیمه ایران می‌گوید در رشته بیمه مسئولیت برخی شرکت‌ها اقدام به نرخ شکنی کرده و نرخ‌های فنی ارایه نمی‌کنند، ولی همین رویکرد در ادامه ممکن است منجر به ورشکستگی شرکت‌های بیمه نرخ‌شکن شود، چرا که نرخ‌ها فنی نیست و شرکت‌های بیمه زیان می‌کنند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محسن پورکیانی اظهار کرد: شرکت‌های بیمه باید در برخی از رشته‌ها اعم از مسئولیت و درمان، نرخ فنی ارایه کنند که اگر سود نمی‌کنند، حداقل زیان هم ندهند. در نظر بگیردید که در برخی شرکت‌های بیمه نسبت خسارت بیمه مسئولیت در حدود ۱۶۰ درصد است. طبیعی است که باید مسئول نظارت بیمه مرکزی در این زمینه تذکرات لازم را بدهد.

مدیرعامل بیمه ایران، اضافه کرد: ما در بیمه ایران سعی کرده‌ایم که فروش خود را بر اساس نرخ فنی انجام دهیم تا از این نقطه نظر دچار مشکل نشویم. در نتیجه تاکنون نیز از این رشته به مشکلی بر نخورده‌ایم.

وی درباره دلایل نابه‌سامان شدن وضعیت بیمه‌های مسئولیت، از نرخ‌شکنی برخی شرکت‌های بیمه انتقاد کرده و در این زمینه گفت: متاسفانه برخی شرکت‌ها نرخ‌شکنی کرده و چارچوب‌های فنی را رعایت نمی‌کنند مثلا در همین رشته مسئولیت، علی‌رغم اینکه ضریب خسارت بالایی دارد ولی بعضا شرکت‌های بیمه نرخ‌های پایین‌تر اعلام می‌کنند که همین در طولانی مدت می‌تواند منجر به ورشکستگی آن شرکت بیمه شود.

چندی پیش عبدالناصر همتی نسبت به وضعیت بیمه‌های مسئولیت هشدار داد و اعلام کرد اکنون در برخی شرکت‌های بیمه، بیمه‌ها تنها سود ده نیستند بلکه زیان می‌دهند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید