Performancing Metrics

پتروشیمی‌ها برای کفش‌سازان دردسرساز شدند | اتاق خبر
کد خبر: 410087
تاریخ انتشار: 14 اردیبهشت 1397 - 12:04
عضو هیات مدیره جامعه صنعت کفش ایران درخواست کرد که سیاست توزیع قطره‌چکانی توسط پتروشیمی‌ها جهت تامین مواد اولیه در بورس کالا در پیش گرفته نشود و تامین نیاز تولیدکنندگان بر صادرات در اولویت قرار گیرد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی لشگری با تاکید بر این‌که پتروشیمی‌ها در سال جاری نباید سیاست قطره‌چکانی را در بورس کالا در پیش گیرند، اظهار کرد: انتظار داریم بعد از توجه دولت به ساماندهی نرخ ارز، بورس کالا و شرکت صنایع پتروشیمی دقت لازم را برای کنترل عرضه پتروشیمی‌های در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: اگر کنترل توزیع در دستور کار قرار نگیرد و به صورت مستمر مواد اولیه لازم تامین نشود با مشکلاتی در حوزه صنعت کفش و چرم روبرو خواهیم شد.

عضو هیات مدیره جامعه صنعت کفش ایران با بیان این‌که نگرانی فعالان صنعت کفش و چرم بالا رفتن قیمت مواد اولیه در بورس کالاست، اظهار کرد: اگر مدیریت عرضه و توزیع مواد اولیه از طریق پتروشیمی‌ها مدنظر قرار نگیرد و سیاست قطره‌چکانی در پیش گرفته شود به طور حتم با بالارفتن میزان تقاضا و افزایش قیمت روبه‌رو خواهیم بود.

لشگری افزود: بالارفتن قیمت مواد اولیه موجب ایجاد مشکل برای صنایع تکمیلی و پایین‌دستی نظیر صنعت کفش و چرم می‌شود و در ادامه مسیر تولید کنندگان را با مشکل روبه‌رو خواهد کرد.

وی با اشاره به این‌که عمده مواد اولیه مورد نیاز صنعت کفش از طریق پتروشیمی‌ها و در داخل کشور تامین می‌شود، خاطر نشان کرد: بخشی از مواد اولیه مورد نیاز صنعت کفش نیز از طریق واردات تامین می‌شود که مربوط به بخش زیره کفش است و با توجه به لحاظ دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردکنندگان نگرانی چندانی در این رابطه وجود ندارد.

دبیر کل جامعه صنعت کفش ایران با بیان این‌که انتظار داریم پتروشیمی‌ها صنایع پایین‌دستی و تکمیلی کشور را نسبت به مقوله صادرات در اولویت کار قرار دهند، گفت: ما پیشنهاد خود را به شرکت صنایع پتروشیمی و بورس کالا ارائه کرده‌ایم تا مراقب وضعیت عرضه و قیمت‌گذاری باشند و سیاست قطره‌چکانی را در بخش توزیع کنار بگذارند.

لشگری با تاکید بر این‌که نباید با سرنوشت اشتغال ایجاد شده در حوزه صنعت کفش بازی کرد، ادامه داد: میزان عرضه، لحاظ مناسب قیمت پایه، کنترل فضای رقابتی و مدیریت قیمت معامله شده در بورس کالا نسبت به قیمت پایه از جمله مسائلی است که باید به آن توجه شود.

گفتنی است؛ صنعت کفش ایران اشتغالی معادل ۵۰۰ هزار نفر دارد که با افزایش ظرفیت‌ها می‌توان آن را تا دو برابر افزایش داد. حال با توجه به تعیین قیمت ۴۲۰۰ تومانی برای واردکنندگان بخشی از نگرانی‌ها در ارتباط با تامین مواد اولیه زیره کفش برطرف شده، اما همچنان تولید کنندگان نگران چگونگی عرضه مواد اولیه توسط پتروشیمی‌ها در بورس کالا هستند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید