Performancing Metrics

مرکل: اتحادیه اروپا تعرفه های گمرکی آمریکا را تلافی می کند | اتاق خبر
کد خبر: 411807
تاریخ انتشار: 21 خرداد 1397 - 09:26
متعاقب پایان اجلاس سران «جی۷»؛
صدراعظم آلمان با ابراز تأسف از عدمِ حمایت رئیس جمهور آمریکا از اعلامیه رسمی گروه «جی۷»، از اتخاذ تدابیر تلافی جویانه اروپا علیه تعرفه های گمرکی آمریکا خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، «آنگلا مرکل» روز یکشنبه ضمن ابراز تأسف از تصمیم غیرمنتظره «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در عدم حمایت از اعلامیه رسمی گروه «جی۷»، اعلام کرد که اتحادیه اروپا همچون کانادا علیه تعرفه های اِعمالی آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم، تدابیر تلافی جویانه ای به مرحله اجرا می گذارد.

مرکل در مصاحبه خود با شبکه تلویزیونی «آ. ار. د» (ARD) آلمان اظهار داشت: «خودداری [ترامپ از اعلام حمایت از اعلامیه رسمی] اقدامی تأمل برانگیز و البته تاحدودی ناراحت کننده بود».

با این حال، صدراعظم آلمان تأکید کرد که این اجلاس نشانه پایان مشارکت فرا آتلانتیکی اروپا و آمریکا نیست و تصریح کرد که اروپا دیگر نمی تواند به این متحد خود (آمریکا) متکی باشد و خود باید سرنوشتش را در دست بگیرد.

صدراعظم آلمان در ادامه افزود که اتحادیه اروپا همچون کانادا در حال تهیه و آماده سازی تدابیری تلافی جویانه و منطبق با قوانین سازمان تجارت جهانی (WTO) علیه تعرفه های اِعمالی آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم است.

وی در پاسخ به این پرسش که اتحادیه اروپا در صورتِ اقدام متقابل دولت آمریکا علیه تدابیر تلافی جویانه این اتحادیه و وضع تعرفه بر واردات خودرو چه تدبیری اندیشیده است، گفت: «در وهله اول، ما تلاش می کنیم که از بروز آن جلوگیری کنیم... و سپس امیدواریم که اتحادیه اروپا بار دیگر با اتحادی مشابه به این اقدام آمریکا پاسخ دهد».

مرکل در ادامه با اشاره به بودجه دفاعی نسبتاً پایین آلمان و تصدیق اظهارات ترامپ برای لزوم افزایش سهم آلمان در تأمین بودجه «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) افزود: «از جهاتی حق با ترامپ است. به همین دلیل لازم است که ما بودجه دفاعی خود را افزایش دهیم».

آنگلا مرکل در بخشی دیگر از مصاحبه خود با شبکه تلویزیونی «آ. ار. د» گفت که استدلالهای رئیس جمهور آمریکا برای پذیرش مجدد روسیه در «جی7» متقاعد کننده نبود.

وی ضمن تأکید بر این گفته رئیس جمهور آمریکا که «روسیه در امور مربوط به جنگ و صلح نقشی مهم ایفاء می کند»، آن را موضوعی مسلم خواند و اظهار داشت که با این حال، اعضای تشکیل دهنده «جی7» کشورهایی با ارزشهای مشترک هستند.

صدراعظم آلمان با تأکید بر لزوم حفظ گفتگوها با مسکو خاطرنشان کرد که «بدون حضور روسیه، هیچگونه راه حل مسالمت آمیزی برای سوریه و اوکراین وجود نخواهد داشت».

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید