Performancing Metrics

تهدید چین به وضع تعرفه بر نفت | اتاق خبر
کد خبر: 412116
تاریخ انتشار: 28 خرداد 1397 - 10:21
در شروع معاملات هفتگی بازارها؛
روز دوشنبه، پس از این که با بالا گرفتن تنش‌های تجاری بین پکن و واشنگتن، چین تهدید کرد بر واردات نفت آمریکا تعرفه وضع خواهد کرد، قیمت نفت خام این کشور به شدت سقوط کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، روز دوشنبه، پس از این که با بالا گرفتن تنش‌های تجاری بین پکن و واشنگتن، چین تهدید کرد بر واردات نفت آمریکا تعرفه وضع خواهد کرد، قیمت نفت خام این کشور به شدت سقوط کرد. این درحالیست که شاخص‌های نفتی روز جمعه سقوط سنگین ۳ درصدی را تجربه کرده بودند.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین آمریکا، دابلیوتی‌آی، با سقوط سنگین ۱.۲۲ دلاری یا ۱.۹ درصدی، نسبت به قیمت بسته شده قبلی خود، به ۶۳.۸۴ دلار رسید.

درحالی که تنش‌ها بر سر کسری تجاری آمریکا با اکثر شرکای تجاری این کشور، شامل چین، بالا گرفته است، هفته گذشته، رییس‌جمهور دونالد ترامپ اعلام کرد که تعرفه‌های سنگینی را بر ۵۰ میلیارد دلار از واردات چین به آمریکا وضع خواهد کرد که از ۶ جولای اجرایی می‌شود.

چین هم روز جمعه اعلام کرد با وضع تعرفه بر صادرات آمریکا به چین که شامل نفت خام هم می‌شود، تلافی خواهد کرد.

قیمت شاخص بین‌المللی نفت، برنت، هم ۷۹ سنت یا ۱.۱ درصد سقوط کرد و به بشکه‌ای ۷۲.۶۵ دلار رسید.

قیمت برنت بیشتر نسبت به این واکنش نشان داد که تولیدکنندگان برتر جهان، عربستان سعودی و روسیه، احتمالا تولید خود را افزایش خواهند داد.

اعضای اوپک در ۲۲ ژوئن با هم دیدار می‌کنند تا در مورد سیاست تولید در آینده تصمیم‌گیری کنند.

استفن اینِس، رییس بخش آسیا اقیانوسیه شرکت کارگزاری اوآندا، می‌گوید: اکثر ناظران بازار انتظار دارند که تولید اوپک افزایش پیدا کند اما هنوز اندازه و زمان‌بندی این افزایش تولید، نامشخص است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید