Performancing Metrics

کاهش قیمت نفت در آستانه نشست اوپک | اتاق خبر
کد خبر: 412174
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1397 - 16:43
قیمت نفت در اوایل معاملات روز سه‌شنبه بازار آسیا به دلیل انتظارات برای افزایش تولید اوپک و متحدانش، با کاهش روبرو شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۲۹ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش نسبت به قیمت نهایی روز دوشنبه، به ۷۸.۰۵ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۲ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش یافت و ۶۵.۶۳ دلار در هر بشکه معامله شد.

اوپک و متحدانش شامل روسیه از ابتدای سال ۲۰۱۷ پیمان کاهش تولید را به منظور پایان دادن به اشباع عرضه جهانی و تقویت قیمت‌ها به اجرا گذاشتند. اما به دنبال افزایش شدید قیمت‌های نفت از پایین ۳۰ دلار در هر بشکه در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۸۰ دلار در هر بشکه در ماه میلادی گذشته، این گروه ۲۲ ژوئن در وین به منظور بازنگری سیاست تولید خود دیدار خواهند کرد.

گریک مک‌کنا، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "اکسی تریدر" در این باره گفت: احتمالا قیمت نفت در هفته پیش از برگزاری نشست اوپک نوسان خواهد داشت. اوپک دچار شکاف شده یا دچار شکاف می‌شود، زیرا ایران، ونزوئلا و عراق به دنبال وتو کردن پیشنهاد افزایش تولید هستند. از سوی دیگر ممکن است روابط طولانی مدت میان عربستان سعودی و روسیه، اوپک را به جایگاه پایین‌تری تنزل دهد.

راب تاول، مدیر شرکت تورتوئیز نیز اظهار کرد: وی افزایش اندک تولید را پیش‌بینی می‌کند، زیرا بازار نفت جهانی احتمالا در برابر افزایش قیمت به دلیل ذخایر اندک آسیب‌پذیر است. ما معتقدیم که اوپک مانند یک بانک مرکزی عمل می‌کند و براساس ضرورت با هدف متعادل نگه داشتن سطح ذخایر جهانی تولید نفت را بالا یا پایین می‌برد.

بر اساس گزارش رویترز، تحول مهم دیگر برای بازارهای جهانی، تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین است به طوری که هر دو طرف یکدیگر را به اعمال تعرفه‌های سنگین روی صادرات کالا تهدید کرده‌اند. اگر این تهدید عملی شود چین ممکن است واکنش نشان داده و واردات نفت آمریکا را هدف یک تعرفه ۲۵ درصدی قرار دهد. واردات نفت آمریکا به چین از سال ۲۰۱۷ رشد چشمگیری پیدا کرده و ارزش آن اکنون به حدود یک میلیارد دلار در ماه رسیده است.

طبق گزارش شرکت مشاوره انرژی وود مک‌کنزی، آمریکا به دشواری می‌تواند بازاری به بزرگی چین را برای نفت خود پیدا کند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید