Performancing Metrics

۵۰ درصد اقتصاد کشور در استان تهران مستقر است | اتاق خبر
کد خبر: 412241
تاریخ انتشار: 31 خرداد 1397 - 10:01
استاندار تهران:
استاندار تهران گفت: ۵۰ درصد اقتصاد کشور در استان تهران مستقر است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، محمدحسین مقیمی بعد از ظهر پنج شنبه در کارگروه اشتغال استان تهران افزود: برای رسیدن به ۱۳۲ هزار فرصت شغلی جدید استان تهران نباید از نقش صنایع کوچک غافل شویم، چرا که این صنایع اهمیت ویژه ای در اشتغال‌زایی، کارآفرینی و رشد صادرات غیرنفتی دارد و امروز در سراسر دنیا توجه خاصی به صادرات صنایع و کسب‌ و کارهای کوچک می شود.

۵۰ درصد اقتصاد کشور در استان تهران مستقر است

وی با بیان این که ۵۰ درصد اقتصاد کشور در استان تهران مستقر است، گفت: نباید برای ایجاد ۱۳۲ هزار فرصت شغلی در این استان مشکلی داشته باشیم، چرا که به طور منطقی و با توجه به حضور ۵۰ درصد اقتصاد کشور در استان تهران باید ۱۳ درصد اشتغال کشور در این استان باشد.

مقیمی خواستار تلاش مضاعف مدیران برای عملیاتی کردن تعهد اشتغال زایی در استان تهران شد . گفت: در دور دوم سفرهای شهرستانی خود به بررسی مشکلات واحدهای صنعتی در استان تهران می پردازم، که تاکنون چندین سفر از دور دوم برگزار شده است، خواستار توجه مدیران به توسعه ‌گسترش صنایع خرد وکوچک در استان شدوادامه داد:صنایع خرد ومتوسط به واسطه اینکه تسهیلات کمتر ‌اشتغال بیش‌تری در مقایسه با صنایع بزرگ ایجاد می کنند باید مورد توجه قرارگیرند.

مشکل سرمایه در گردش واحدهای صنعتی حل شود

استاندار تهران خواستار رسیدگی به وضعیت و مشکلات واحدهای صنعتی استان تهران توسط مدیران شد و افزود: یکی از مهم ترین مشکلات واحدهای صنعتی تامین سرمایه در گردش است و باید از صنعتگران حمایت شود، تا بتوان به اشتغال زایی کمک کرد و نیز بسیاری از محصولات مورد نیاز بازار را تامین کند، از طرفی مالیات بر ارزش افزوده و بیمه تامین اجتماعی نیز از مشکلات دیگری است، که صاحبان صنایع با آن ها دست و پنجه نرم می کنند.

وی بر افزایش کیفیت کالای ایرانی تاکید کرد و گفت: افزایش کیفیت سبب ترغیب مشتریان برای خرید کالاها می شود.

بر اساس این گزارش، جلسه کارگروه اشتغال استان تهران بعد از ظهر چهارشنبه به ریاست محمدحسین مقیمی استاندار تهران و با حضور  مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد برگزار شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید