Performancing Metrics

احتمال ورود خودروهای آمریکایی به ایران | اتاق خبر
کد خبر: 41273
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1392 - 11:21
در حالی که حدود 35 سال از قطع رابطه ایران و آمریکا می‌گذرد یک شرکت تبلیغاتی را در زمینه واردات خودروهای آمریکایی به ایران از مبداء این کشور آغاز کرده است.

مسوولان این شرکت اعلام کرده‌اند که نمایشگاهی از خودروهایی آمریکایی چون کرایسلر، شورولت، جی.ام.سی و بیوک در برج نگین تهران برگزار خواهد شد؛ ادعایی که البته کارشناسان تحقق آن را غیر ممکن می‌دانند.

یک واردکننده خودرو در این زمینه می‌گوید: طبق قانون واردات، تنها خودروهایی قابلیت ورود به خاک ایران را خواهند داشت که دارای نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش در کشور باشند و خودروهای آمریکایی فاقد چنین شرایطی هستند.

به گفته وی، هر واردکننده‌ای می‌تواند خودروهای آمریکایی را از کشورهای همسایه جمع‌آوری کرده و وارد مناطق آزاد کند اما ورود این خودروها به صورت پلاک شده به داخل کشور امکان پذیر نیست.

با این حال این شرکت واردکننده تبلیغات وسیعی را در این زمینه آغاز و اخیرا نیز با حمایت از برخی از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری رنگ و بوی سیاسی به اقدامات خود بخشیده است؛ اقدامی که خارج از عرف شرکت‌ها و بنگاه‌های بخش خصوصی در مواجهه با پدیده انتخابات است. علاوه بر آن در یکی از تبلیغات این شرکت در کنار تصویر یک خودروی شورلت نوشته شده: "بازگشت یک افسانه پس از 34 سال؛ همراه با شما در کارناوال انتخابات 92"!

این واردکننده در سایت رسمی‌اش اینگونه خود را معرفی کرده است: "شرکت ائل خودرو اولین واردکننده خودروهای دارای برند آمریکایی به طور مستقیم و از مبداء آمریکا و خودروهای تولید شده در ایالات متحده با سایر برندها به ایران است".

جنرال‌ موتورز بزرگترین خودروساز آمریکایی است که بیش از یک صد سال از فعالیت آن می‌گذرد. این شرکت در 37 کشور جهان دارای کارخانه‌های تولید خودروهای سبک و سنگین است که تحت برندهایی چون شورولت، بیوک، جی‌ام‌سی، کادیلاک، اپل، هالدن، سوزوکی، ایسوزو و واکسهال تولید و عرضه می‌شوند.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید