Performancing Metrics

صنعت طلا و جواهر نیازی به کمک دولت ندارد | اتاق خبر
کد خبر: 413334
تاریخ انتشار: 24 تیر 1397 - 20:30
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران:
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: صادرات درهشت سال گذشته در حد صفر بوده چرا که با وجود موانع، تلاش برای صادرات منجر به پشیمانی می شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، ابراهیم آیت محمدولی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در همایش فرصت‌ها و چالش های صنعت طلا و جواهر کشور در اصفهان، اظهارکرد: مشکلات و موانعی که در صنعت طلا و جواهرات وجود دارد را شنیده اید، اما متاسفانه گوش شنوا وجود نداشته است.

وی افزود: صنعت و معدن در مدت اندک تمام توان خود را گذاشته تا دغدغه‌ها را کم کند و امیدواریم شاهد موفقیت این بخش باشیم.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه مشکلات صنعت طلا و جواهرات بسیار است، به چند مورد از مشکلات اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات بسیارحاد صنعت طلا و جواهر، بحث ارزش افزوده است که آثار رکودی برجایی گذاشته است، هم‌چنین بخش ورود مواد اولیه و صادرات و تولید از دیگر مشکلات این صنعت است.

وی با تاکید بر اینکه واحدهای صنفی کل کشور به اجبار و ناخواسته به دلیل نداشتن توان تولید مجبور، به تعطیلی شده‌اند، افزود: برای مواد اولیه مانند ورود شمش به داخل کشور ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده تعیین شده که قدرت رقابت را از تولیدکننده، توزیع کننده و سازنده می‌گیرد.

محمدولی با بیان اینکه چگونه تولیدکننده رقابت کند؟ گفت: هزینه صنعت طلا و جواهر بسیار بالاست و با توجه به اینکه 80 درصد ابزار مصرفی، وارداتی است، در مشکلاتی که اخیرا به وجود آمده تولیدکننده چگونه می تواند در گردونه قرار گیرد؟

وی با انتقاد به کم توجهی نسبت به این مسائل، ابرازامیدواری کرد: مسئولان کمک کنند چرا که صنعت طلا و جواهرات بسیار مهم است و قابلیت بالایی در هنر، طراحی، تولید و اشتغال دارد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است که نگاه‌های منفی برای صنعت طلا آزار دهنده است و اگر نگاه‌های منفی، مثبت شود صنعت طلا و جواهرات حرفی برای گفتن دارد.

وی افزود: امیدواریم که مسئولان کمک کنند و تولید صنعت طلا را به بخش خصوصی بسپارند چرا که با ورود بخش خصوصی، صنعت طلا و جواهر کشور دیگر کمکی از دولت نمی‌خواهد.

محمدولی افزود: با مسئولان در بخش ارزش افزوده صحبت شده است تا آن را به سرانجامی برسانند، اما اجرایی نشده است.

وی با اشاره به موانع تولید کشور، گفت: صادرات درهشت سال گذشته در حد صفر بوده چرا که با وجود موانع، تلاش برای صادرات منجر به پشیمانی می شود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: مواد اولیه را در گمرک نگه ندارند چرا که تولید کننده مجبور می شود مقدار قابل توجهی بپردازد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید