Performancing Metrics

بازارهای آسیایی رشد کردند | اتاق خبر
کد خبر: 413690
تاریخ انتشار: 2 مرداد 1397 - 14:16
بازارهای اوراق نگران کاهش مشوق‌های مالی؛
با مذاکرات بانک‌های مرکزی برای محدود کردن بازار مالی، اوراق قرضه پرنوسان شد؛ اما نتایج عملکرد درخشان آلفابت (شرکت مادر گوگل)، باعث شد سهام تکنولوژی در آسیا تقویت شوند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، روز سه‌شنبه، درحالی‌که بانک‌های مرکزی مشغول مذاکره برای بسته‌تر کردن فضای مالی هستند و با وجود ریسک اعلام رشد اقتصادی قدرتمند آمریکا در انتهای هفته، بازارهای اوراق قرضه جهان پر تنش بودند، اما نتایج عملکرد درخشان غول اینترنت، آلفابت (شرکت مادر گوگل)، باعث شد سهام تکنولوژی در آسیا تقویت شوند.

ارزش سهام شرکت مادر گوگل ظرف چند ساعت ۳.۶ درصد جهش کرد و به بالاترین میزان تاریخ خود رسید. به این ترتیب، ارزش این گروه در بازار به ۸۷۰ میلیارد دلار افزایش یافت.

چنین عملکرد قابل‌توجهی باعث شد روز ناامیدکننده وال‌استریت جبران شود. در معاملات دیشب وال‌استریت، شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۰.۰۶ درصد افت کرد، درحالی‌که اس‌اندپی ۵۰۰ توانست ۰.۱۸ درصد رشد کند و نزدک ۰.۲۸ درصد بالاتر بسته شد.

در آسیا به نظر می‌رسد بازارهای سهام با انتشار اخباری از این‌که پکن سیاست پولی شدیدتری که شامل کاهش مالیات شرکت‌ها است را در پیش‌خواهد گرفت، تقویت شدند.

شاخص شانگهای ۱.۶ درصد جهش کرد و به بالاترین میزان یک ماهه خود رسید.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپن- ام‌اس‌سی‌آی- ۰.۴۷ درصد بالا آمد.

نیکی ژاپن ۰.۵ درصد رشد کرد. این درحالی بود انتشار عملکرد ناامیدکننده کارخانجات این کشور نشان داد که تهدیدات جنگ تجاری، آسیب‌رسانی خود را آغاز کرده‌اند.

همچنین بانک مرکزی ژاپن، به معرفی اقدامات خود برای کاهش و محدود کردن مشوق‌های مالی عظیم خود نزدیک می‌شود. امکان آن وجود دارد که نرخ سود اوراق ژاپن ۱۰ صدم درصد افزایش یابد، که این در بازاری که سال‌هاست به ندرت بیش از ۱ صدم درصد حرکت نکرده است، بسیار قابل توجه است.

اقتصاددان ای‌ان‌زی، فلیسیتی امت، می‌گوید: بازارها نگران‌اند که سرمایه‌گذاران ژاپنی اشتیاق کمتری به سود اوراق در خارج از مرزهای ژاپن نشان دهند.

در نتیجه سود اوراق ۱۰ ساله آمریکا به بالاترین میزان ۵ هفته‌ای خود، ۲.۹۶ درصد جهش کرد و دوباره به سطح ۳ درصد، که از لحاظ روانشناسی برای بازار بسیار اهمیت دارد، نزدیک شد.

از طرفی روز جمعه این هفته قرار است نرخ رشد اقتصادی آمریکا در ربع دوم سال اعلام شود که همین حالا گزارشاتی به گوش می‌رسد که این میزان از ۴.۱ درصدی که قبلا پیش‌بینی شده بود فراتر خواهد بود. حتی خود دونالد ترامپ پیش‌بینی کرده است که با رشد ۴.۸ درصدی روبرو شویم.

چنین نتیجه قدرتمندی، تنها ریسک افزایش سریع‌تر نرخ بهره را به همراه خواهد داشت و دلار را تقویت خواهد کرد.

شاخص دلار در روز دوشنبه حول ۹۴.۲۰۷ واحد نوسان داشت و در برابر ین هم تا ۱۱۰.۷۵ ین افت کرد، اما در بازارهای امروز شاخص دلار تا ۹۴.۶۰۷ واحد بالا آمد و در برابر ین هم به نرخ ۱۱۱.۲۲ ین رسید.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید