Performancing Metrics

لزوم مدیریت منابع ارزی برای مسافرت های تفریحی و زیارتی | اتاق خبر
کد خبر: 413853
تاریخ انتشار: 5 مرداد 1397 - 22:02
مشاور رئیس سازمان برنامه مطرح کرد؛
مشاور رئیس سازمان برنامه گفت: باید بر اساس سناریوهای محتمل از نظر میزان درآمد منابع ارزی، کشور را مدیریت کنیم، لذا باید در برخی کارهای غیر ضروری مانند مسافرت های تفریحی و زیارتی، مدیریت کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، ابوذر ندیمی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه یکی از مباحثی که در حوزه کاهش احتمالی نرخ ارز مطرح است، مدیریت نرخ ارز است، گفت: باید بر اساس سناریوهای محتمل از نظر میزان درآمد منابع ارزی، کشور را مدیریت کنیم و طبیعی است این محدودیت، در همه حوزه ها اثرگذار است و به همین دلیل باید در برخی کارهای غیر ضروری مانند مسافرت های تفریحی و زیارتی، مدیریت کرد.

وی افزود: امروز شاهد تحریک تقاضا از سوی برخی از آژانس های مسافرتی هستیم و بیش از آنکه به اصل مسافرت کار داشته باشند، به منافع خودشان کار دارند و سوء استفاده هایی در این زمینه صورت گرفته است. بنابراین جز در موارد ضروری مانند درمانی و تحصیلی، نباید ارز را در اختیار افراد قرار داد.

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه در پاسخ به این سوال که حذف ارز مسافرتی چقدر در مدیریت و صرفه جویی ارز اثرگذار است، عنوان کرد: در بسته مدیریت ارزی، به هیچ وجه اولین و مهمترین اولویت ما ارز مسافرتی نیست یعنی نمی توانیم بگوییم این نوع ارز، شایان و قابل اعتنا است اما به هر حال شاهد کاهش مصرف ارز خواهیم بود.

وی همچنین اضافه کرد: معتقدم خیلی از سفارت خانه ها نیز باید جمع شوند زیرا کار خاصی انجام نمی دهند و تنها نیاز به ارتباط داریم که این ارتباط را می توان به طرق مختلف از جمله اینترنت انجام دهیم و نیازی نیست که این همه ارز برای کنسول و کاردار و افراد دیگر هزینه کنیم و اگر قرار است به مردم فشاری تحمیل شود، این فشار باید به تمام حکومت نیز وارد شود و نمی توان فقط برای مردم قانون را اجرا کنیم.

ندیمی در ادامه با بیان اینکه دو دیدگاه در کشور وجود دارد، عنوان کرد: یک دیدگاه می گوید کشور عادی است و باید عادی نشان دهیم و دیدگاه دیگر می گوید، جنگ اقتصادی است و باید مدیریت جنگ اقتصادی داشته باشیم یعنی باید اولویت بندی کنیم و بر اساس آن مصرف انجام دهیم و کالاهای غیر اساسی را حذف کنیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید