Performancing Metrics

گزارش تفحص از روند مبارزه با قاچاق شهریور به صحن مجلس می‌رود | اتاق خبر
کد خبر: 414704
تاریخ انتشار: 24 مرداد 1397 - 15:09
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: گزارش هیئت تحقیق و تفحص بر روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز احتمالا در شهریور ماه در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، سید ناصر موسوی لارگانی اظهار کرد: ‌ طبق آیین نامه مجلس شورای اسلامی از زمانی که احکام هیئت تحقیق و تفحص کننده توسط رئیس مجلس امضا می‌شود، به مدت ۶ ماه این هیئت فرصت تحقیق و تفحص از سازمان‌ها و ارگان‌های مد نظر را دارد و این زمان پس از سررسید، تا ۶ ماه دیگر هم قابل تمدید است.

وی با بیان اینکه مشکلات ماه‌های اخیر در زمینه قاچاق کالا و ارز، کار تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز را کمی سخت کرد، گفت: این هیئت در ماه‌های گذشته بازدیدهایی را از گمرک‌های کشور به خصوص گمرک‌های مرزی انجام داده است و یکی از دلایل اینکه هنوز گزارش نمایندگان حاضر در هیئت تحقیق و تفحص بر روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز آماده نشده این است که همکاران ما می‌خواهند با نهایت دقت گزارش را آماده کنند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: بعید می‌دانم هفته آینده گزارش هیئت تحقیق و تفحص بر روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز آماده شود و احتمال می‌دهم که این گزارش در شهریور ماه در صحن علنی مجلس قرائت شود.

موسوی لارگانی ادامه داد: به محض آماده شدن گزارش، تمام ۱۵ عضو هیئت تحقیق و تفحص باید نظرات کارشناسی خود را درباره آن بیان کنند تا پس از چکش‌کاری‌های نهایی، گزارش به کمیسیون اقتصادی برود و در آنجا پس از بحث و بررسی نهایی، جهت قرائت در صحن علنی مجلس، به هیئت رییسه مجلس تحویل داده می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: طبق آیین نامه مجلس، گزارش هیئت تحقیق و تفحص بر روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید توسط سخنگوی این هیئت در صحن علنی مجلس قرائت شود و اینگونه نخواهد بود که گزارش مسکوت بماند.

این عضو هیئت تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه ما موظف هستیم که تک‌تک تخلفات مشاهده شده را در گزارش خود بیاوریم، گفت: در صورت رای مثبت نمایندگان، این گزارش باید فورا جهت رسیدگی به قوه قضاییه ارسال شود و اینطور نخواهد بود که گزارش به حال خودش رها شود.

موسوی لارگانی در پایان با بیان اینکه گزارش هیئت تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز قطعا در کاهش این پدیده نامبارک موثر خواهد بود، یادآور شد: پُر واضح است که تمام حجم قاچاقی که در کشور شاهد آن هستیم از گذرگاه مسیرهایی مثل کوله‌بری و ته‌لنجی و امثالهم نیست بلکه برخی از مبادی قانونی از جمله مناطق آزاد نیز در این زمینه دخیل هستند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید