Performancing Metrics

خیمه نوسانات غیرمنتظره بر بورس تهران | اتاق خبر
کد خبر: 414708
تاریخ انتشار: 24 مرداد 1397 - 16:11
گزارشی از حال و هوای امروز بورس
بورس تهران همچنان شاهد نوسان غیر منتظره قیمت‌هاست. در حالی که یک روز معامله‌گران افزایش فزاینده قیمت‌ها را تجربه می کردند روز دیگر با کاهش قیمت‌ها مواجه هستند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، نوسانات غیر منتظره در بازار سهام همچنان ادامه دارد. در روزهای گذشته دیدیم که شاخص کل بازده نقدی و قیمتی با رشد فزاینده‌ای مواجه شد و در برخی از روزها سقوط غیرمنتظره‌ای داشت. در این هفته نیز در روزهایی قیمت‌ها آنچنان بالا رفتند که شاخص کل با کانال‌شکنی‌های پی در پی مواجه شد و در روزهایی نیز آنچنان قیمت‌ها کاهش پیدا کرد که نماد رسمی بازار بیش از ۱۰۰۰ واحد افت را تجربه کردند.

امروز نیز با افت قیمت در بیشتر سهم‌ها، سهم‌های شاخص‌ساز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی با افت ۴۵۰ واحد مواجه شد و به رقم ۱۳۰ هزار و ۴۸۶ واحدی رسید. اما شاخص کل هم‌وزن با ۴۳ واحد رشد به رقم ۱۹ هزار و ۱۳۵ واحد رسید.

فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی فارس و پتروشیمی بندرعباس از جمله سهم‌هایی بودند که بیشترین تاثیر کاهشی را روی نوسانات دماسنج بازار داشتند اما در طرف مقابل شرکت ارتباطات سیار ایران، خدمات انفورماتیک و صنایع پتروشیمی خلیج فارس سعی کردند روند تغییرات شاخص را به سمت بالا سوق دهند.

سهم‌های فلزات اساسی امروز عمدتا کمتر ۲ درصد نوسان قیمت را تجربه کردند و تعداد اندکی از سهم‌ها بیش از این مقدار نوسان داشتند. در این گروه ۲۱۱ میلیون سهم به ارزش بیش از ۹۱ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

همچنین در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای که قیمت دلار بسیار بر این گروه تاثیرگذار است، شاهد نوسان قیمت ۴ درصدی برای برخی از سهم‌ها بودیم. این سهم‌ها عمدتا با رشد قیمت مواجه بودند. اما تعداد زیادی از سهم‌های این گروه نوسان کمی داشتند و با افت قیمت نیز مواجه شدند. در گروه محصولات شیمیایی نیز تعداد سهم‌هایی که کاهش قیمت را تجربه کردند، کم نبودند.

 امروز در گروه خودرو و ساخت قطعات نیز تقریبا نیمی از سهم‌ها با افت قیمت مواجه شدند و نیمی افزایش قیمت دادند. در این گروه ۱۴۷ میلیون سهم به ارزش حدود ۱۶.۵ میلیارد تومان مورد داد و ستد واقع شد.

امروز معاملات بورس تهران به رقم ۳۵۲ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱.۱ میلیارد سهم و اوراق مالی طی حدود ۹۱ هزار نوبت بود. آیفکس نیز امروز نوسانات کمی را تجربه کرد و ۰.۵۸ واحد افت کرد و به رقم ۱۵۰۰.۸۴ رسید.

ارزش معاملات فرابورس ایران به عدد ۶۳۶ میلیارد تومان دست یافت و حجم معاملات رقم ۴۴۸ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید