Performancing Metrics

سوء استفاده‌های مالی، مشارکت در انتخابات نظام مهندسی را کاهش داد | اتاق خبر
کد خبر: 417470
تاریخ انتشار: 23 مهر 1397 - 13:11
منتخب هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران مطرح شدن برخی سوءاستفاده های مالی را عامل اصلی کاهش مشارکت مهندسان در انتخابات دانست.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، حمزه شکیب درباره انتخابات نظام مهندسی ساختمان گفت: اگرچه امسال تعداد شرکت کننده ها در استان تهران بیش از ۹۷۰ نفر بیشتر از سال گذشته بود، اما به طور کلی مشارکت مهندسان در انتخابات های نظام مهندسی پایین بوده و از ۱۱۲ هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، زیر ۱۰ هزار نفر در انتخابات مشارکت داشتند.

وی از مهمترین دلایل این اتفاق را عملکرد هیئت مدیره در دوره گذشته و دستگاه نظارت بر سازمان های نظام مهندسی ساختمان عنوان کرد و افزود: اتفاقاتی که در هیئت مدیره هفتم نظام مهندسی تهران رخ داد سبب شد تا مهندسان به نوعی از این سازمان قهر کنند.

منتخب انتخابات هشتمین دوره هیئت مدیره نظام مهندسی استان تهران با بیان اینکه مشارکت مهندسان در چند دوره اخیر کم بوده است، ادامه داد: یک علت دیگر آن افزایش تعداد اعضای سازمان در سال های اخیر بود که ۵۰۰ نفر به تعداد اعضا افزوده شد.

وی یادآور شد: من در دوره گذشته هیئت مدیره نظام مهندسی تهران در چند نطق پیش از دستورم خواستار افزایش مشارکت اعضای سازمان بودم اما اختلافات داخلی اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی تهران با یکدیگر از یک سو و حاشیه هایی که از نظر مالی از قبیل برخی سوءاستفاده ها در این سازمان رخ داد و رسانه ای شد از سوی دیگر و همچنین اختلافات میان وزارت راه و شهرسازی با نظام مهندسی تهران و کشور سبب شده تا میزان مشارکت مهندسان کاهش یابد.

عضو هیئت مدیره دوره هفتم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران درباره دوره هشتم این هیئت مدیره گفت: در حال حاضر ۱۱ نفر از اعضای دوره هفتم توانسته اند به هیئت مدیره هشتم راه یابند و ۱۴ نفر دیگر اعضا، تازه وارد هستند. ضمن اینکه اعضای دوره هفتم این تجربه و پختگی را به دست آورده اند که روند فعلی باید اصلاح شود و هیئت مدیره به صورت شورایی اداره شده و دسته بندی و گروه بندی در هیئت مدیره جدید شکل نگیرد. عزم اعضای جدید نیز بر این است که اتفاقات دوره هفتم در دوره هشتم رخ ندهد.

شکیب اولویت نخست هیئت مدیره هشتم نظام مهندسی تهران را بازگرداندن اقتدار و استقلال به این سازمان دانست و افزود: باید راه و روش وزارت راه و شهرسازی نسبت به سازمان های نظام مهندسی تغییر کند و جایگاه مقتدر و مستقل سازمان ها را در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: اولویت بعدی ما شفاف و عادلانه سازی نظام توزیع کار میان اعضای حقوقی و حقیقی است و باید شرکت های نظارت بر ساخت و ساز پایش شوند. ضمن اینکه نظام توزیع کار به اعضای حقیقی نیز باید اصلاح شود.

این مدرس دانشگاه از دیگر برنامه های دوره هشتم نظام مهندسی ساختمان را ارتقای دوره های آموزشی به مهندسان معرفی و تصریح کرد: آموزش مباحثی مانند فرآیندهای قانونی و حقوق مهندسی، تکنیک های نظارت بر ساخت و ساز، تکنیک های اجرای ساختمان سازی، اخلاق حرفه ای مهندسی و ... مسائلی هستند که در سال های گذشته از آنها غفلت شده و باید آموزش آنها در دستور کار هیئت مدیره هشتم قرار گیرد. به نظر می رسد با این اقدامات مهندسان با سازمان آشتی کنند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید