Performancing Metrics

بزرگان بورسی شاخص را دست گرفتند | اتاق خبر
کد خبر: 417761
تاریخ انتشار: 29 مهر 1397 - 20:55
امروز سهام‌ شاخص‌ساز و بزرگ بیشترین تاثیر را روی معاملات بازار سهام داشتند به طوری شاخص کل بر خلاف شاخص کل هم وزن با رشد مواجه شد.

 

به‌ گزارش ‌اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امروز (یکشنبه) شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۸۶۲ واحد رشد کرد و به رقم ۱۸۹ هزار و ۴۳۸ واحدی رسید، اما شاخص کل هم  وزن پس از ۴۶ واحد افت تا رقم ۲۹ هزار و ۳۱۲ واحدی پایین آمد.

کاهش شاخص کل هم وزن در کنار رشد شاخص کل بازده نقدی و قیمتی نشان می‌دهد که شرکت های زیادی امروز در بورس تهران شاهد کاهش قیمت بودند، اما شرکت های بزرگ و شاخص ساز توانستند شاخص کل را تا حدودی رشد دهند.

تاثیر معاملات برخی از شرکت‌ها در شاخص‌های بازار نیز نشان می داد که شرکت‌های بزرگی همچون سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین، گسترش نفت و گاز پارسیان و پالایش نفت اصفهان بیشترین تاثیر مثبت را روی نماگرهای بازار سهام داشتند. در ‌عین ‌حال معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد مبارکه اصفهان و پتروشیمی پردیس بیشترین تاثیر کاهنده را روی شاخص کل داشتند.

در گروه استخراج کانی‌های فلزی نوسان قیمت‌ها چندان زیاد نبود و اکثر شرکت‌های بورسی در این گروه با کمتر از یک درصد کاهش قیمت روبرو شدند. در گروه فلزات اساسی شرایط مقداری متفاوت تر بود به طوری که برخی از سهم‌ها توانستند نزدیک به چهار و نیم درصد رشد قیمت را تجربه کنند و برخی نیز نوسان حدود یک تا دو درصد رو به بالا یا رو به پایین داشته‌اند.

در گروه محصولات شیمیایی قیمت سهم‌ها با عمدتا کمتر از سه درصد نوسان و در برخی از نمادها با کمتر از دو درصد نوسان مواجه بود. در گروه فرآورده‌های نفتی کک و سوخت هسته‌ای نیز نیمی از سهم‌ها با افزایش قیمت روبرو شدند و نیمی دیگر افت قیمت را تجربه کردند. خودرویی ها در بسیاری از سهم ها شاهد کاهش قیمت تا سقف سه درصد بودند و معدود سهم هایی در این گروه افزایش قیمت را شاهد بودند.

در روزهای گذشته برخی از گروه های بورسی  رفتارهای متناقضی از خود نشان داد. در برخی از روزها شاهد صف‌های خرید و در بخشی از روزها شاهد صف های فروش در برخی از گروه ها بودیم.  اما روند تغییر موضع خریداران و فروشندگان در گروه هایی که شرکت های عمدتا زیانده دارند نسبت به دیگر گروه های دیگر قابل تامل است.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۲۰۷ میلیاردتومان رسید و حجم معاملات۳.۲ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

شاخص کل فرابورس امروز ۲۲ واحد رشد کرد و به رقم دو هزار و یازده واحدی دست یافت. ارزش معاملات این بازار به رقم ۵۴۱ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات عدد ۹۲۷ میلیون سهم و اوراق مالی را رد کرد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید