Performancing Metrics

حضور فعال‌ ۸ هزار صادرکننده در تجارت خارجی | اتاق خبر
کد خبر: 418805
تاریخ انتشار: 23 آبان 1397 - 19:36
رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد؛
رئیس سازمان توسعه تجارت گفت:درهفت ماهه سال جاری بیش از۸هزار صادرکننده درتجارت خارجی کشور ایفای نقش داشته‌­اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود۱۱۰۰ شرکت بیشتر وارد صحنه صادراتی شده‌اند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، مجتبی خسروتاج با تشریح دلایل سیر صعودی صادرات گفت: دلیل عمده این امر می تواند وضع تعهد ارزی برای صادرات باشد که از شرکتهای جدیدی که تا بحال صادرات نداشته ­اند در امر صادرات توسط سایر صادرکنندگان، استفاده می شود.

وی کل تعداد صادرکنندگان در یکساله ۱۳۹۶ را ۹۱۶۶ شرکت اعلام کرد و اظهار داشت: در هفت ماهه سالجاری حدود ۳۰۰ شرکت، صادرات بالای ۱۰ میلیون دلار داشته اند و مجموع صادرات آنها ۲۰.۸میلیارد دلار (نزدیک به بیست و یک میلیارد دلار) بوده است که در مقایسه با صادرات هفت ماهه کل کشور که حدود ۲۷ میلیارد بوده است حدود ۷۷ درصد صادرات را دربر می گیرد.

به گفته خسروتاج در بین این شرکتها هم شرکتهایی با مدیریت دولتی و به نوعی وابسته به نهادهای مختلف و هم خصوصی وجود دارد. شرکتهای خصوصی متعددی که بالای ۱۰ میلیون دلار صادرات دارند.

وی در ادامه افزود: تعداد صادرکنندگان بالای یک میلیون دلار در هفت ماهه سالجاری بالغ بر حدود دو هزار نفر هستند که با صادراتی نزدیک به ۲۶ میلیارد دلار، در مقایسه با صادرات کل ۲۷ میلیارد دلار هفت ماهه سالجاری رقمی نزدیک به ۹۶ درصد صادرات را تشکیل می دهد.

خسروتاج با بیان اینکه صادرات کل افرادی که زیر یک میلیون دلار در هفت ماهه سالجاری صادرات داشته اند به حدود یک میلیارد دلار می رسد، در خاتمه گفت: ارزش کالاهای صادراتی شرکتهای بزرگی که هریک به تنهایی بالای یکصد میلیون دلار در هفت ماهه سالجاری صادرات داشته اند نزدیک به ۱۵/۰۰۰ میلیارد دلار صادرات می رسد. فلذا می توان گفت ۵۵ درصد صادرات در دست شرکتهای بزرگ صادراتی است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید