Performancing Metrics

اتحادیه اروپا، آمریکا را به افزایش متقابل تعرفه‌های گمرکی تهدید کرد | اتاق خبر
کد خبر: 418847
تاریخ انتشار: 24 آبان 1397 - 18:34
کمیسیونر تجاری اتحادیه اروپا با لحنی تهدید آمیز اعلام کرد در صورتی که آمریکا تعرفه‌های ۲۵ درصدی بر واردات خودروهای اروپایی را اعمال کند، اقدامات و تعرفه‌های متقابل ما نیز اعمال خواهد شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سیسیلیا مالمستروم بعنوان یکی از مقامات ارشد کمیسیون تجاری اتحادیه اروپا در واکنش به خبر اجرای تعرفه های ۲۵ درصدی آمریکا در واردات محصولات اروپایی اعلام کرد که اتحادیه اروپا فهرست بلند بالا و سازوکارهای تلافی جویانه و تعرفه های متقابلی را در دست دارد که در صورت اجرای قانون افزایش تعرفه بر واردات خودروهای اروپایی به ایالات متحده از آنها بر علیه آمریکایی ها استفاده خواهد کرد.

وی در جریان جلسه با رابرت لایتایزر، نماینده تجاری ایالات متحده آمریکا بدون اشاره دقیق به وضع تعرفه های جدید بر واردات خودرو خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا این امکان را به تمامی کشورهای عضو که میزبان صنعت خودروسازی هستند، این امکان را می دهد تا تعرفه های متقابلی را در برابر افزایش تعرفه های گمرکی آمریکا وضع و اجرا کنند.

وی در ادامه تاکید کرد که این تعرفه ها ممکن است شامل هر محصولی اعم از خودرو، محصولات کشاورزی، صنعتی و تکنولوژی باشد.

البته وی در پایان سخن خود افزود که همه ما امیدواریم هرگز در چنین شرایطی قرار نگیریم چراکه اعمال تعرفه های جدید گمرکی بر محصولات مختلف بدون شک برای همه ما (آمریکا و اروپا) منفی ارزیابی شده است.

به نقل از رویترز ، وی همچنین عنوان کرد که اتحادیه اروپا تمایل زیادی به مذاکره با طرف‌های آمریکایی دارد تا بتوانند هر دو به نقطه مشترکی برای تجارت کالاهای اساسی و مهم دست یابند و تعرفه های وارداتی و گمرکی میان آمریکا و منطقه اروپا را به صفر برسانند.

این درحالیست که در جلسه اخیر دونالد ترامپ ، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا با مشاورات اقتصادی و وزارت بازرگانی این کشور ، اعمال دور جدیدی از تعرفه‌های گمرکی و اجرای قانون تعرفه ۲۵ درصدی ‌بر واردات خودروهای اروپایی تا پایان سال جاری میلادی به تعویق افتاده است و بعد از آن واشنگتن باید در خصوص اجرای قانون مذکور تصمیم گیری کند. 

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید