Performancing Metrics

محاسبه طلب‌ها و بدهی‌های داخلی یک شرکت بیمه با دلار ۴۲۰۰ تومانی | اتاق خبر
کد خبر: 419284
تاریخ انتشار: 4 آذر 1397 - 19:10
در پی انتشار صورت‌های مالی یک ساله در کدال مشخص شد
بیمه اتکایی امین به تازگی با انتشار صورت‌های مالی منتهی به ۳۱ شهریور سال ۱۳۹۷ طلب‌ها و بدهی‌های خود را بر اساس نرخ نامه بانک مرکزی (دلار دولتی ۴۲۰۰ تومانی) محاسبه کرده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در حالی که در صورت های مالی  بسیاری از شرکت ها از جمله تعدادی از بانک ها و بیمه ها برای اظهار تسعیر ارزهای منشأ داخلی به قیمت نیمایی صورت گرفته است، در صورت‌های مالی بیمه اتکایی امین که سهامش در بازار دوم فرابورس معامله  می‌شود و به تازگی در سامانه کدال منتشر شده است، طلب‌ها و بدهی‌های داخلی این شرکت طبق نرخ نامه بانک مرکزی (نرخ دولتی ۴۲۰۰ تومان) محاسبه شده است.

برخی کارشناسان معتقدند شرکت‌هایی که تسعیر ارزهای منشأ داخلی را به قیمت نیمایی محاسبه کرده‌اند، در واقع سود موهومی شناسایی کرده‌اند و این در حالی است که شناسایی این موارد با نرخ ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی در شرکت مذکور سبب شده از شناسایی سود موهومی جلوگیری شود.

در پی انتشار صورت های مالی، نماد معاملاتی این شرکت (اتکام۱) با توجه به دریافت اطلاعات عملکرد واقعی سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ماه سال ۱۳۹۷ و تغییر با اهمیت عملکرد شرکت نسبت به مبالغ پیش بینی شده این سال مالی، روز گذشته متوقف شد.

در قسمتی از توضیحات صورت های مالی این شرکت آمده که با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور و نیاز بیمه گران به سرمایه بیشتر بابت نگهداری ریسک های بیمه ای بزرگ در داخل کشور، براساس مصوبه ۸ مرداد ماه ۱۳۹۷ هیات مدیره تصمیم گرفته است که مبلغ سرمایه شرکت از ۲۵۰۰ میلیارد ریال به ۳۰۰۰ میلیارد ریال برسد.

چند روز پیش عبدالناصر همتی - رییس بانک مرکزی - اعلام کرد که همه بانک ها باید افزایش سرمایه بدهند.  وی سال گذشته نیز گفته بود که در شرایط موجود تعدادی از بیمه ها نیز باید اقدام به افزایش سرمایه کنند.

با این اوصاف می‌توان گفت که این موضوع با افزایش نرخ ارز در شرکت‌های بیمه پررنگ‌تر نیز خواهد شد.

لازم به ذکر است که واگذاری سهام دولتی متعلق به شرکت سرمایه گذاری خارجی ایران که از سهامداران این شرکت بیمه است ( ۱۱.۴۴ درصد سهام بیمه اتکایی امین)، به احتمال زیاد سبب تغییر در ترکیب سهامداران این شرکت خواهد شد. طبق اطلاعیه سازمان خصوصی سازی، عرضه این سهم باید در ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ انجام می‌شد که تا کنون رخ نداده است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید