Performancing Metrics

فرهنگ سازمانی دستگاه‌های دولتی اصلاح می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 419979
تاریخ انتشار: 19 آذر 1397 - 15:56
معاون رئیس جمهور :
معاون رئیس جمهور گفت: اجرای نظام نامه مدیریت توسعه فرهنگ سازمانی با اصلاح فرهنگ سازمانی در دستگاه‌های دولتی، آنها را ملزم به ارائه خدمات بهتر به مردم خواهد کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، جمشید انصاری اظهار داشت: فرهنگ سازمانی از جمله موضوعاتی است که به دلایل متعددی ازجمله ماهیت موضوع، مفاهیم مورد نظر و نیز گستره آن مورد توجه جدی و جامع قرار نگرفته است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: سازمان اداری و استخدامی کشور با توجه به تکالیف و احکام قانونی موجود تلاش کرده است، ضمن تبیین ابعاد و شاخص های توسعه فرهنگ سازمانی در نظام اداری و نیز مطالعه ادبیات نظری و اسناد بالا دستی، نسبت به تبیین وضع موجود و مقایسه آن با وضع مطلوب، مدل مفهومی ارتقای فرهنگ سازمانی در نظام اداری را طراحی و با تنظیم نقشه راه ارتقای آن به منظور اجرایی شدن مدل مفهومی اقدام کند.

وی ادامه داد: برای تهیه پیش نویس این نظام نامه، مولفه هایی متناسب با سیاست کلان نظام اداری نظیر فرهنگ فردی، فرهنگ سازمانی، تفکر خلاق، اخلاق بیرونی، اخلاق درونی و موضوعاتی از این دست، دسته بندی شد و به دنبال آن الگوها و مدل های موجود فرهنگ سازمانی مورد توجه قرار گرفت.

انصاری افزود: نتیجه اقدامات و مطالعات انجام شده منجر به تدوین نظام نامه مدیریت توسعه فرهنگ سازمانی در دوبخش «ایجاد، ارتقاء و نهادینه سازی نمادهای فرهنگ سازمانی» و «ایجاد، ارتقاء و نهادینه سازی شالوده اساسی فرهنگ سازمانی» شد که در جلسه ۳۰ مرداد ماه امسال به تصویب شورای عالی اداری رسید و در ۱۴ شهریور ۹۷ توسط رئیس جمهور ابلاغ شد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه این نظام نامه در دو فصل تدوین شده است، افزود: در فصل نخست، تعاریف و اختصارات مورد نظر، عوامل محتوایی و نمادهای ظاهری فرهنگ سازمانی درج شده است و در فصل دوم فرایند اجرا، نهادینه سازی عوامل محتوایی فرهنگ سازمانی، اقدامات مورد نیاز برای اجرا، ارکان راهبری نظام نامه و فهرست دستگاه ­های مشمول درج شده است.

وی با بیان اینکه حاکم کردن ضوابط به جای روابط در نظام اداری اقدامی تدریجی و بلندمدت است که باید براساس اولویت ها دنبال شود، اظهار داشت: امیدواریم با ابلاغ این نظام نامه و مشارکت موثر دستگاه های اجرایی بتوانیم شاهد تعمیق و توسعه فرهنگ سازمانی در دستگاه های دولتی، ارتقا و تعالی سازمان ها، ارائه خدمات بهتر به مراجعین و تامین و افزایش رضایت مردم و ارتقای موقعیت شهروندان در نظام اداری باشیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور همچنین بر لزوم توجه به ایجاد جریان آگاهی بخشی و آشناسازی با حقوق شهروندان در نظام اداری تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید