Performancing Metrics

ترکش افزایش قیمت خودرو برتن مددجویان کمیته امداد | اتاق خبر
کد خبر: 420141
تاریخ انتشار: 23 آذر 1397 - 12:07
با وجود آمادگی کمیته امداد برای ادامه طرح واگذاری وانت به منظور اشتغال‌زایی و خودکفایی مددجویان با پرداخت ۹۰ درصد قیمت خودرو در قالب وام، خودروسازان به دلیل افزایش قیمت خودرو تمایلی به ادامه طرح مذکور که سال گذشته کلید خورد ندارند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی اکبر خادمی، مدیر کل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) در مورد طرح واگذاری وانت‌های زامیاد کمیته امداد به مددجویان که منظور اشتغالزایی آنها از سال گذشته آغاز شد گفت: کمیته امداد تفاهم نامه‌ای را با شرکت زامیاد و همکاری صندوق کارآفرینی امید آغاز کرده بود که در قالب این طرح به طور مشترک مبلغ ۹۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات تا پایان سال گذشته به مددجویان پرداخت شد.

وی با اشاره به واگذاری ۳ هزار و ۲۶۹ دستگاه خودرو وانت نیسان به مددجویان کمیته امداد، اظهار کرد: این افراد بعد از بررسی‌های انجام شده، مستعد استفاده از تسهیلات کمیته امداد برای اشتغال زایی شناخته شده بودند و وانت نیسان‌های مذکور در اختیارشان قرار گرفت.

مدیرکل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه امسال هم تعداد کمی از وانت‌های نیسانی که از سال گذشته باقی مانده بود، در اختیار مددجویان قرار گرفت، تصریح کرد: امسال حدود ۴۸ دستگاه وانت نیسان به مددجویان واگذار شد که این افراد از این خودروها در طرح‌های حمل و نقل بار، با نظارت مجموعه کمیته امداد استفاده می‌کنند و توانسته‌اند به خودکفایی برسند و عمدتا از پوشش کمیته امداد خارج شوند.

خادمی با تاکید بر اینکه در مجموع ۳ هزار و ۳۱۷ مددجوی کمیته امداد با دریافت این تسهیلات ضمن کسب درآمد پس از طی کردن دوره زمانی تعریف شده به خودکفایی می رسند افزود: وام‌های پرداخت شده به مددجویان ۵ ساله، با کارمزد بانکی ۴ درصد و دوره تنفس چهار ماهه و حداقل ضمانت‌ها بوده است. همچنین به طور میانگین اقساط ماهیانه آن نیز بین ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان بوده‌است.

وی با بیان اینکه در این طرح ۳ مدل خودرو شامل خودروهای دو گانه سوز، پادرا و تک سوز در اختیار مددجویان قرار گرفته است، اظهار کرد: سال گذشته تا ۷ درصد از قیمت مصوب خودرو ساز به مددجویان کمیته امداد تخفیف داده ‌شد، ولی از ابتدای امسال نه تنها نتوانستند هیچ تخفیفی به ما بدهند، بلکه قیمت خودرو هم افزایش زیادی پیدا کرد، به طوریکه در حال حاضر امکان تامین خودرو از سوی زامیاد برای مددجویان وجود ندارد؛ از طرفی لازمه دریافت تسهیلات برای هر نوع خودرو، ارائه پیش فاکتور خرید به بانکهای عامل است لذا فرایند ثبت نام اینترنتی و خرید زمان‌دار مانع از اجرای طرحهای اشتغالزایی شده است.

مدیرکل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد تصریح کرد: به عبارت دیگر به مددجویان گفته می‌شود که باید به شکل عادی در سایت ثبت نام کنند مانند سایر شهروندان خودروهایشان را تحویل بگیرند، این درحالیست که سال گذشته در موعدهای مشخصی که اعلام می‌کردیم، خودروها را با تخفیف ویژه تحویل می‌دادیم و قیمت تمام شده نیزخیلی پایین‌تر بود، برای مثال قیمت یک خودرو حدود ۳۵ میلیون تومان تمام می‌شد که ۳۰ میلیون وام به مددجو پرداخت می‌شد که با پرداخت حدود  ۵ تا ۶ میلیون از سوی خود مددجویان، آنها می‌توانستند خودرویی داشته باشند که خرج زندگی‌شان را از طریق آن تامین کنند و از حمایت کمیته امداد خارج شوند.

خادمی با بیان اینکه امسال هم قیمت خودرو افزایش یافته است و هم خودروسازان از تحویل خودرو خودداری کرده‌اند و دید حمایتی مجموعه زامیاد نسبت به مددجویان نیز ادامه پیدا نکرد، تصریح کرد: این درحالیست که این مکانیسم باعث می‌شد آنها از فقر مطلق خارج شوند و به شکل یک فرد عادی به زندگیشان ادامه دهند.

وی با بیان اینکه مجموعه کمیته امداد در حال حاضر نیز آمادگی ادامه این طرح را دارد، گفت: در حال حاضر نیز می‌توانیم ۹۰ درصد قیمت خودرو را به شکل وام ۴ درصدی پرداخت کنیم، اما خودروسازان امسال خودرویی تحویل نداده‌اند. در عین حال زمانی که قیمت خودرو افزایش می‌یابد قسط ماهیانه نیز آنقدر زیاد می‌شود که مددجو نمی‌تواند آن را پرداخت کند، به همین دلیل این طرح فعلا متوقف شده است.

خادمی در پایان اظهارکرد: امسال تلاش کردیم حدود ۴۷  خودرویی که مددجویان قبلا ثبت نام کرده و پولشان را واریز کرده بودند را با مساعدت مجموعه زامیاد به این مددجویان تحویل دهیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید