Performancing Metrics

حمایت ارزی بانک مرکزی از تولیدکنندگان | اتاق خبر
کد خبر: 420155
تاریخ انتشار: 23 آذر 1397 - 17:01
معاون همتی خبر داد؛
معاون ارزی بانک مرکزی گفت: حمایت از فعالان عرصه تولید و تجارت کشور در دستور کار حوزه ارزی بانک مرکزی قرار گرفته است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، غلامرضا پناهی با بیان اینکه برگزاری جلسات مستمر با تولیدکنندگان با تاکید ریاست کل بانک مرکزی و با رویکرد حمایت از فعالان عرصه تولید و تجارت کشور در دستور کار حوزه ارزی این بانک قرار گرفته است، گفت: متناسب با شرایط موجود و منطبق با قوانین و مقررات تلاش می‌شود فضای تولید را تسهیل کنیم تا در نتیجه این تسهیل‌گری بهبود وضعیت تولیدکنندگان در فضای کسب و کار، حمایت از اشتغال‌زایی آنان و در نهایت رفاه عمومی مردم را شاهد باشیم.

وی ضمن تاکید بر این موضوع که بانک مرکزی قائل به حفظ ثبات در مقررات است افزود: باید توجه داشته باشیم که تمام بخشنامه های بانک مرکزی بر مبنای قانون صادر می شوند و مبتنی بر صدور قوانین، ناگزیر به ابلاغ بخشنامه های مرتبط با آن هستیم. همچنین به روزرسانی مقررات برای دستیابی به شفافیت همواره در دستور کار قرار دارد.

معاون ارزی بانک مرکزی ادامه داد: نمونه شاخص این مقررات، ابلاغ بخشنامه برگشت ارز حاصل از صادرات است که با هدف به جریان افتادن ارز حاصل از صادرات در چرخه اقتصادی کشور صادر و به روزرسانی شده است.

پناهی تصریح کرد: با این حال طی ماههای اخیر سعی شده است صدور دستورالعمل‌ها و بخشنامه ها را به حداقل برسانیم تا وضعیت با ثباتی را برای صادرکنندگان و تولید کنندگان در فضای مقرراتی ایجاد کنیم.

معاون ارزی بانک مرکزی در پاسخ به گلایه‌های منتشر شده از سوی برخی صادرکنندگان مبنی بر ناشناخته بودن «نیما» در فضای مبادلات تجاری بین المللی گفت: اصولا نیما (نظام یکپارچه معاملات ارزی) یک سامانه داخلی برای ثبت صادرات و واردات کشور است و اگر صادرکننده‌ای در خارج از کشور ارز در اختیار دارد بانک مرکزی آمادگی خرید آن را به نرخ توافقی دارد، در ادامه واردکننده‌ای را به فروشنده معرفی می‌کنیم تا با همان ارز کالایی را به کشور وارد کند.

لازم به ذکر است بیش از دوساعت و نیم تولید کنندگان مسایل و پیشنهادات خود را ارائه دادند و با استقبال از این رویه از بانک مرکزی تقاضای استمرار جلسات داشتند. در همین خصوص با تاکید رئیس کل بانک مرکزی، جلسات گفتگو با فعالان بخش تولید کشور بصورت مستمر برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید