Performancing Metrics

توجه به تولید در سطح کلان نارسایی دارد! | اتاق خبر
کد خبر: 420860
تاریخ انتشار: 9 دی 1397 - 12:53
دورهمی تجار یا اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی؟!
نایب رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران معتقد است با وجود آنکه در طول سال‌های گذشته تلاش شده شرایط برای حمایت از تولید و بخش‌های تولیدی در اتاق افزایش یابد اما همچنان نارسایی‌هایی وجود دارد که بخشی از آن از نگاه کلان به تولید ریشه می‌گیرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امیر شهریاری اظهار کرد: اتاق بازرگانی همان‌طور که از نامگذاری ابتدایی آن مشخص است، در سالهای ابتدایی فعالیت خود توجه ویژه‌ای به مسائل بازرگانی و تجارت داشت اما پس از آن با تغییرات ساختاری به وجود آمده بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی نیز به آن اضافه شد و فعالیت‌ها در این بخش‌ها نیز با برنامه‌ریزی‌هایی جدید در دستور کار قرار گرفت.

به گفته وی با تشکیل کمیسیون‌های مختلف تخصصی در اتاق تلاش شده برای هر یک از بخش‌ها برنامه‌ریزی جداگانه‌ای صورت گیرد و در نهایت از ظرفیت به وجود آمده برای انتقال خواسته‌های بخش خصوصی در حوزه‌هایی همچون شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، استفاده شود.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این سوال که تا چه میزان اتاق توانسته تمرکز خود بر حوزه‌های تولیدمحور را افزایش دهد؟ توضیح داد: موضوعی که نباید آنرا فراموش کرد نارسایی‌ها و ابهام‌هایی است که در نگاه کلان کشور به تولید وجود دارد و بعضا نبود نگاه صحیح برای تولیدکنندگان مشکلاتی را به وجود آورده است. اتاق بازرگانی نیز به عنوان جزئی از این ساختار، اشکالاتی داشته که البته در سالهای گذشته تلاش برای جبران بخشی از آنها کلید خورده است.

شهریاری ادامه داد: در کنار آن نباید فراموش کنیم که بازرگانی نیز ارتباطی قوی با تولید دارد. یعنی بسیاری از صادرکنندگان برای تامین مواد اولیه خود به تولید نیاز دارند و باید تعاملاتی قوی با تولیدکنندگان داشته باشند. در کنار آن بحث در رابطه با واردات نیز به دخیل شدن تولیدکنندگان نیاز دارد. کمیسیون‌بندی شدن اتاق نیز کمک کرده که هر گروه به طور تخصصی مسائل و موارد مربوط به خود را بررسی کرده و ارائه کنند.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران درباره جدیدترین برنامه‌هایی که در این حوزه از سوی اتاق پیگیری می‌شود نیز گفت: امروز اتاق در هر کمیسیون خود اولویت‌های خاصی را دنبال می‌کند. برای مثال در حوزه کشاورزی دو موضوع به طور جدی دنبال می‌شود. از سویی مدیریت منابع آب و چگونگی استفاده از ظرفیت‌های موجود و از سوی دیگر افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی موضوعاتی است که به طور جدی دنبال می‌شوند. در کنار آن تلاش برای حل مشکلات کشاورزان و انتقال خواسته‌های آنان به مسئولان نیز موضوع دیگری است که از سوی اتاق دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید