Performancing Metrics

بورس روی موج بانک‌ها | اتاق خبر
کد خبر: 421197
تاریخ انتشار: 16 دی 1397 - 15:22
در این روزها نمادهای بانکی تاثیرات بسزایی در شاخص‌های بازار سهام دارند. امروز نیز بانکی‌ها، عامل رشد نماگرهای بازار سرمایه بودند و توانستند یک‌دست با رشد مواجه شوند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۶۸ واحد رشد کرد و به رقم ۱۶۱ هزار و ۲۷۵ واحدی رسید. در عین حال شاخص کل هم‌وزن نیز با ۱۸ واحد رشد تراز ۲۷ هزار و ۹۲۴ واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز با ۲۷۷ واحد افزایش رقم ۱۷۵ هزار و ۹۷۰ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۱۲۲ و ۳۴۱ واحد افزایش یافتند.

امروز نمادهای بانکی دست به دست هم دادند تا شاخص‌های بازار سهام را به سمت بالا هدایت کنند. طی روزهای گذشته این چندمین بار است که بانکی‌ها روی شاخص‌های بازار سرمایه تاثیر فزاینده‌ای می‌گذارند. از جمله این نمادها می‌توان به بانک ملت، بانک تجارت، بانک صادرات و بانک پاسارگاد اشاره کرد. هر یک از شرکت‌های نامبرده به ترتیب ۱۵۲، ۷۹، ۷۵ و ۲۳ واحد تاثیر افزاینده روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند.

در طرف مقابل فلزی‌ها، خودرویی‌ها و تعدادی از نمادهای پالایشی و پتروشیمی در نوسانات شاخص کل تاثیرات کاهشی داشتند. به عنوان نمونه، ملی صنایع مس ایران، گروه مپنا، معدنی و صنعتی چادرملو، پالایش نفت بندرعباس و سایپا از جمله نمادهایی بودند که تلاش کردند شاخص‌های بازار به سمت پایین هدایت شوند. هریک از این شرکت‌ها به ترتیب ۱۰۰، ۵۵، ۴۸، ۴۵ و ۳۹ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند.

امروز در حالی نمادهای گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری یکدست با رشد قیمت مواجه شدند که در شرکت‌های شاخص‌ساز  در این گروه با صف‌های خرید مواجه بودند؛ به طوری که به عنوان مثال در بانک ملت حجم خرید در پایان ساعات معاملات به بیش از ۴۴ میلیون سهم می‌رسید و در نهایت نیز این سهم در قیمت پایانی و قیمت آخرین معامله ۴.۹۸ درصد رشد کرد.

در گروه فرآورده‌های نفتی قیمت‌ها اکثرا رو به کاهش بود. البته این روند کاهشی عمدتا کمتر از دو درصد بود. در این گروه ۱۷ میلیون سهم به ارزش حدود ۱۳.۵ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

درعین حال در گروه خودرو و ساخت قطعات نیز با کاهش قیمت روبرو شدیم؛ به طوری که اکثر سهم‌های این گروه از یک تا سه درصد افت را تجربه کردند.

محصولات شیمیایی نیز شاهد نوسان قیمتی کمتر از دو درصد بودند. تعدادی از نمادهای این گروه از جمله پتروشیمی شازند، گروه پتروشیمی سرمایه‌ گذاری ایرانیان، پتروشیمی خارک و پتروشیمی شیراز با اندکی افزایش قیمت روبرو شدند و در طرف مقابل پاکسان، صنایع شمیایی پارس و پتروشیمی غدیر با کاهش قیمت پایانی روبرو شدند.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۵۷۳ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲.۴ میلیارد سهم و اوراق مالی بود.

در فرابورس ایران نیز شاخص کل ۱۱ واحد رشد کرد و ارزش معاملات به ۳۰۷ میلیارد تومان رسید. همچنین حجم معاملات رقم ۶۷۱ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید