Performancing Metrics

رشد بورس چین،سهام آسیایی را بالا آورد | اتاق خبر
کد خبر: 421598
تاریخ انتشار: 25 دی 1397 - 14:46
در معاملات امروز رقم خورد؛
معاملات امروز بازارها با نشانه‌هایی از این که پکن به دنبال ارائه اقدامات حمایتی بیشتر است تا اقتصاد در حال کند شدن خود را تقویت کند، با جهش سهام چین همراه شد و این باعث رشد سهام آسیایی شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، روز سه‌شنبه، با نشانه‌هایی از این که پکن به دنبال ارائه اقدامات حمایتی بیشتر است تا اقتصاد در حال کند شدن خود را تقویت کند، سهام چین جهش کرد و باعث رشد سهام آسیایی شد.

این درحالی است که پوند انگلیس منتظر رای‌گیری امروز پارلمان این کشور، در مورد توافق خروج از اتحادیه اروپا است.

نیکی ژاپن پس از یک روز تعطیلی ۰.۵۵ درصد رشد کرد و به ۲۴۷۴ واحد رسید، درحالی که گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، افت‌های اولیه خود را جبران کرد و ۰.۵۶ درصد رشد کرد.

کوسپی کره‌جنوبی به بالاترین سطح یک ماهه رسید.

در چین با انتظار سیاست‌های حمایتی جدید برای تقویت اقتصاد در حال کند شدن این کشور، سی‌اس‌آی۳۰۰ شانگهای و شن‌زن ۰.۶۲ درصد رشد کردند.

سازمان برنامه‌ریزی دولتی چین روز سه‌شنبه اعلام کرد در نظر دارد در ربع اول امسال به شروعی خوب دست پیدا کند. این نشانه‌ای از برداشتن گام‌های بیشتری برای تقویت رشد اقتصادی، در آینده است.

همچنین تلویزیون دولتی چین به نقل از نخست‌وزیر این کشور، لی که‌کیانگ، گفت دولت به دنبال ایجاد شرایطی مناسب برای دستیابی به اهداف اقتصادی امسال است.

در بازارهای آسیایی، شاخص ای‌مینی اس‌اندپی۵۰۰ آمریکا هم توانست ۰.۵۱ درصد رشد کند.

اما دیشب فصل درآمدهای شرکت‌ها هم با گزارش مثبتی شروع شد. عملکرد سیتی‌گروپ فراتر از مقادیر تخمین‌زده‌شده بود و سهام این بانک ۰.۴ درصد رشد کرد و باعث رشد ۰.۷ درصدی بخش مالی اس‌اندپی شد.

اما احتمال این وجود دارد که در ادامه امروز پوند انگلیس همه توجهات را به خود معطوف کند، چراکه پارلمان انگلستان به توافق نخست‌وزیر ترزا می، با اتحادیه اروپا، برای برگزیت، رای خواهد داد.

در بازار ارز، پس از انتشار گزارشی از این که احتمالا بخش طرفدار برگزیت قانون‌گذاران انگلیس از توافق ترزا می، حمایت کنند، پوند با ۰.۲ درصد رشد، در نرخ برابری ۱.۲۸۹۷ با دلار تبادل شد و حتی به رکورد ۲ ماهه ۱.۲۹۳۰ هم رسید.

یورو هم ۰.۱۷ درصد تقویت شد و در نرخ برابری ۱.۱۴۸۶ تبادل شد و در ساعاتی حتی به رکورد ۱۲ هفته‌ای ۱.۱۵۷۰ هم رسید.

دلار در برابر ین ژاپن ۰.۲۴ درصد تقویت شد و به نرخ برابری ۱۰۸.۱۶ رسید.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید