Performancing Metrics

رشد قیمت مسکن نسبت به دی پارسال به ۹۰ درصد رسید | اتاق خبر
کد خبر: 421916
تاریخ انتشار: 2 بهمن 1397 - 12:58
متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در تهران در دی ماه امسال، ۹ میلیون و ۶۳۱ هزار تومان به ثبت رسید که نسبت به دی ماه پارسال ۸۹.۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، در گزارش تازه ای که دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی منتشر کرده، وضعیت بازار مسکن در دی ماه امسال در تهران به استناد قیمت و میزان معاملات ترسیم شده است.

بر اساس این گزارش، در دی ماه امسال ۶ هزار و ۸۶۵ فقره مبایعه‌نامه مسکن در پایتخت به امضا رسیده که نسبت به ماه گذشته (آذرماه ۹۷) که تعداد مبایعه نامه ها ۶ هزار و ۹۵۰ فقره بود،  ۸۵ فقره معادل ۱.۲ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل (دی ماه ۹۶) که تعداد معاملات مسکن ۱۶ هزار و ۸۷۶ فقره بود، ۱۴۵.۸ درصد کاهش (نزدیک منفی دو و نیم برابر) داشته است.

متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در دی ماه امسال در تهران  ۹ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۴۰۰ تومان بوده است که نسبت به ماه گذشته (آذر ماه ۹۷) که متوسط قیمت هر متر مربع در تهران، ۹ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۴۰۰ تومان بود، ۱۴۷ هزار تومان معادل ۱.۵ درصد رشد و نسبت به ماه مشابه سال گذشته (دی ماه ۹۶) که میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران، ۵ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۲۰۰ تومان بود، معادل ۸۹.۹ درصد افزایش قیمت به ثبت رسیده است.

در اولین ماه فصل زمستان امسال بیشترین تعداد معامله واحد مسکونی در منطقه ۵ تهران با ۷۵۰ فقره مبایعه‌نامه انجام شد و پس از آن منطقه ۴ با ۵۷۲ فقره و منطقه ۲ تهران با ۴۴۹  فقره معامله بیشترین تعداد معامله را به خود اختصاص دادند.

کمترین تعداد معامله واحد مسکونی در تهران به منطقه ۱۹ با ۳۸ فقره معامله و پس از آن به منطقه ۲۲ با ۵۴ فقره مبایعه‌نامه اختصاص دارد.

از نظر متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی، بیشترین قیمت هر متر واحد مسکونی به منطقه یک تهران با هر متر ۲۲ میلیون و ۹۷۴ هزار تومان تعلق داشته و پس از آن منطقه ۳ با میانگین متری ۱۷ میلیون و ۲۳۴ هزار تومان در رتبه دوم قرار گرفته است.

کمترین میزان میانگین هر متر واحد مسکونی در تهران به منطقه ۱۸ با هر متر ۴ میلیون و ۲۴۵ هزار تومان و پس از آن به منطقه ۲۰ با هر متر ۴ میلیون و ۴۹۴ هزار تومان اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید