Performancing Metrics

فضای کسب و کار عامل بی رونقی انتخابات | اتاق خبر
کد خبر: 421962
تاریخ انتشار: 3 بهمن 1397 - 11:19
علی نقیب کاندیدای انتخابات اتاق تهران در دوره نهم مطرح کرد
به علت فضای حاکم بر کسب و کار کشور انتخابات دوره نهم مانند دوره های گذشته پر رونق نیست .

علی نقیب، عضو سابق هیأت نمایندگان اتاق تهران و از دیگر کاندیداهای انتخابات نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق تهران، کاهش دخالت های تامین اجتماعی و دولت را از مهم ترین اقدامات صورت گرفته توسط هیات رئیسه اتاق تهران در دوره هشتم دانست و گفت: به علت فضای حاکم بر کسب و کار کشور انتخابات دوره نهم مانند دوره های گذشته پر رونق نیست .

علی نقیب کاندیداهای انتخابات نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق تهران در گفت و گو با «اتاق نیوز» ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: در کل اتاق های بازرگانی قویترین تشکل صنایع بازرگانی و محیط کسب و کار کشور و بازوی توانمند شرکت ها و دولت برای تصمیم گیری های اقتصادی به شمار می روند از این رو می توانند در حوزه اقتصاد نقش شایان توجهی داشته باشند .

نقیب گفت: درخصوص عملکرد اتاق تهران در دوره هشتم می توان به کاهش فشار و دخالت های سازمان تامین اجتماعی و تعامل خوب با مجموعه دولت و همچنین کم کردن دخالت های دولت در محیط های کسب و کار و حل پاره ای از مسائل بانکی اشاره کنیم که موجب آزار بخش های مختلف فعال در این حوزه می شد .

وی افزود: البته همچنان وظایف بسیاری بر عهده این اتاق قرار دارد که باید به آن پرداخته شود به عنوان مثال 38000 کارت بازرگانی تاکنون صادر شده و این امر نشان می دهد راه طولانی را باید طی کنیم تا به مطلوب برسیم .

نقیب درخصوص انتخابات دوره نهم اظهار داشت: از نظر من انتخابات دوره نهم نسبت به سایر دوره ها چندان پر شور و رونق نیست و این امر می تواند به علت فضای حاکم بر کسب و کار کشور و مشکلات عدیده ای باشد که تولید کنندگان و بخش های بازرگانی با آن روبه رو هستند .

وی ادامه داد: بخشنامه های متعددی که دولت همواره ارائه می دهد در دامن زدن به این سردرگمی ها تاثیر بسزایی دارد، بعضا دیده می شود دولت در خصوص مسئله ای 70 بخشنامه صادر کرده، امیدواریم دولت در تصمیم گیری های سال آینده اتاق را در کنار خود ببیند و دیگر شاهد صدور این  دست بخشنامه های خلع الساعه نباشیم که نشان از حضور افراد غیر کارشناس و بدون احساس مسئولیت در بدنه دولت دارد و بتوانیم در این تصمیم گیر ها و رفع مشکلات صنعت سهیم باشیم .

نائب رئیس کمیسیون فضای کسب و کار اتاق تهران در خصوص علت عدم اقبال نسبت به انتخابات این دوره یادآور شد: هر چند تحریم ها در این وضعیت بی تاثیر نیست ولی امری که بیش از تحریم ها موثر بوده سیاست های چندگانه دولت بوده و تمامی اینها نشان از این دارد که اقتصاد دولت سرحال نبوده و مریض است.

وی با اشاره به حضور در بخش صنعت، هدف خود از کاندید شدن برای انتخابات دوره نهم را انتقال تجارب اندوخته شده طی 30 سال فعالیت در صنعت کشور در رده های مدیریت ارشد برشمرد و اظهار داشت: اگر افرادی که در این حوزه زحمت کشیده اند و درد صنعت و کسب و کار کشور را می دانند به عنوان زبان گویای مشکلات فعالین صنعتی، اقتصادی و شرکت ها انتخاب شوند، میتوان به نحو مثمر ثمری  در رفع مشکلات و موانع اقدام کرد .

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید