Performancing Metrics

اتاق بازرگانی ایران باید تشکل گرا باشد | اتاق خبر
کد خبر: 422469
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1397 - 10:14
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران:
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران معتقد است، اتاق های بازرگانی به عنوان مشاور سران 3 قوه در تمامی تنگناهای کشور حضور داشته است.

 

محمد رضا بهرامن در گفت و گو با «اتاق خبر» درباره عملکرد اتاق بازرگانی اظهار کرد: اتاق های بازرگانی با توجه به وظایفی که بر عهده دارند طی دوره گذشته با مسائل مختلفی مواجه بودند. درواقع اتاق بازرگانی در ابتدای دوره هشتم با مسائل برجام روبه رو بود اما از اواخر سال گذشته با شرایط بدی در اقتصاد کشور مواجه بودند. درواقع اتاق های بازرگانی به ویژه اتاق بازرگانی ایران و تهران به دلیل نزدیکی به دولت و استقرار در پایتخت با مسائل کشور درگیر هستند.

وی تصریح کرد:اتاق بازرگانی تهران به دلیل حضور در پایتخت مسئولیت نسبتا سختی را بر عهده داشت و در عمل با توجه به شرایط باید بدنه کارشناسی خود را قوی می کرد تا پاسخگوی نیاز ها بوده و به عنوان مشاور هر 3 قوه هر لحظه حضور داشته باشند.

بهرامن اضافه کرد: زمانی که اتاق به دنبال قدرتمند سازی بدنه کارشناسی خود بود قاعدتا باید از کمیسیون های تخصصی با بدنه خاص خود برخوردار بود. شرایط کمیسیون های تخصصی در تمام استان های کشور حاکم بود اما باید در تهران از شرایط و وضعیت بهتری برخوردار بودند. درواقع اتاق بازرگانی تهران و ایران با بدنه کارشناسی که در اختیار داشتند توانستند در تمامی تنگناها در کنار دولت حضور داشته باشند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران معتقد است که اتاق های بازرگانی وظایف خود را به معنای واقعی انجام داده اند. اما باید دید که آیا دولت نیز توانست از این بدنه کارشناسی به درستی استفاده کند؟ از دیدگاه بنده دولت نتوانست از این بدنه تخصصی به نحو مطلوب بهره بگیرد.

بهرامن بیان کرد: زمانی که بخش خصوصی کشور (اتاق بازرگانی) مسائل و مبانی کشور را با نگاه کارشناسی رصد کرده و به دنبال راهکار هایی برای حل آنها است، دولت می تواند از آن به عنوان یک مشاور استفاده کند.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی تهران با وجود چنینی شرایطی توانست، مسائل و مشکلات را بررسی کرده و در کنار دولت باشد. جالب است بدانید نوسانات موجود در کشور به ویژه نوسانات ارزی و مشکلات اقتصادی در 10 ماه گذشته باعث شد تا اتاق های بازرگانی فعال تر از گذشته باشند و توانستند نیازهای اقتصادی روز را به گوش بانک مرکزی و زیر مجموعه وزارت اقتصاد برسانند.

بهرامن افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در بخش های مختلف خود با موضوعات متفاوتی همراه بود. به عنوان مثال در زمینه خودرو اتاق بازرگانی ایران و تهران فعال بودند و دائم مسائلی را به صورت مشورتی به دولت اعلام می کردند.

وی ادامه داد: درواقع در این ناآرامی هاکه اقتصاد با آن مواجه شد، اتاق های بازرگانی پخته تر از گذشته شدند و توانستند خود را به معنای واقعی نشان دهند. اما امروز اتاق ها باید در تمامی مسائل همراه دولت باشند و به نحوی نیازهای دولت از زبان بخش خصوصی مطرح شود تا بتوانیم سیاست های خود را از بحران های موجود خارج کنیم.

بهرامن تاکید کرد: درموضوع برجام که برای کشور یک ارمغان بود، اتاق ها هر لحظه در کنار دولت بودند. اما امروز که با بحران همراه هستیم و تحریم ها تشدید شده است، وظایف اتاق های بازرگانی سنگین تر شده است.

وی با اشاره به انتخابات دوره نهم اتاق بازرگانی بیان کرد: شایسته سالاری از مسائلی است که باید  در نگاه تخصصی اتاق های بازرگانی  داشته باشیم. یعنی کسانی باشند که با نگاه سرمایه واقعی در کنار اتاق باشند نه آنکه تنها به عنوان سرمایه دار حضور داشته باشند.

بهرامن اظهار کرد: اتاق های بازرگانی به ویژه اتاق ایران باید تشکل گرا باشد.

وی با همچنین درباره حضور خود در انتخابات نهمین دوره اتاق بازرگانی، بیان کرد: بنده به عنوان فردی که با نگاه تشکلی در جهت حفظ منافع جامع صنفی خود فعال هستم، معتقدم اگر با نگاه تشکلی در اتاق های بازرگانی حضور داشته باشیم می توان شاهد اثر گذاری بیشتری باشیم. برهمین اساس مجموعه تشکل هایی که با آنها در ارتباط بودم در خواست داشتند تا در انتخابات حضور داشته باشم. 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید