Performancing Metrics

تفاهم نامه ۳۶۰۰ میلیاردی با سازمان برنامه برای نوسازی بافت فرسوده | اتاق خبر
کد خبر: 423218
تاریخ انتشار: 29 بهمن 1397 - 16:38
یک مقام مسئول اعلام کرد:
عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری از امضای تفاهم نامه با سازمان برنامه وبودجه برای تخصیص ۳۶۰۰میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای نوسازی بافت های فرسوده خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، مجید روستا در همایش سراسری انبوه سازان با اشاره به امضای تفاهمنامه شرکت بازآفرینی شهری با کانون انبوه سازان در ۲۴ خرداد امسال گفت: ۱۴۰ هزار هکتار در ۲ هزار محله بافت نابسامان شهری داریم که جمعیتی حدود ۲۱ میلیون در این حجم از بافت که معادل ۳۰ درصد مساحت شهرهای کشور است زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه با روش های متداول امکان نوسازی بافت های فرسوده وجود ندارد افزود: در قانون برنامه پنجم قرار شد سالانه ۱۰ درصد بافت های فرسوده نوسازی شوند. همین مصوبه قانونی در برنامه پنجم توسعه نیز تکرار شد اما زیر ۱۰ درصد در اجرای آنها توفیق داشته ایم.

عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری با بیان اینکه تاکنون ۲۷۰ هزار فقره تسهیلات نوسازی مسکن پرداخت شده است، گفت: در حال حاضر رویکرد محله محوری برای نوسازی بافت های فرسوده در دستور کار قرار گرفته و ابزارهای قانونی آن نیز فراهم شده است که برای اجرای نوسازی این بافت ها از ظرفیت توسعه گران استفاده خواهیم کرد.

روستا با تاکید بر اینکه امر تولید مسکن باید تخصصی شده و سازندگان، مسئولیت کیفیت واحدهای مسکونی را بر عهده بگیرند، اظهارداشت: طی سال جاری علی رغم کاهش اعتبارات دولت موفق شدیم ۲۱۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی در قالب وجوه اداره شده با سازمان برنامه و بودجه تفاهم نامه امضاء کنیم تا در اختیار طرح بازآفرینی شهری قرار گیرد. این منابع صرفاً به نوسازی و احداث واحدهای مسکونی تعلق خواهد گرفت. همچنین ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای نوسازی محلات، خدمات زیربنایی و احداث تاسیسات روبنایی با سازمان برنامه و بودجه تفاهم نامه امضاء کرده ایم که هر دوی این ابزارهای مالی در حال طی کردن فرآیند قانونی خود برای اجرا هستند.

این مقام مسئول در شرکت بازآفرینی شهری ادامه داد: در دهم خردادماه امسال نیز مصوبه ای در هیئت دولت به تصویب رسید که از محل منابع کمک های دولت به توسعه زیرساختهای شهری، برای جبران تخفیف ها در زمینه خدمات فنی مهندسی مانند صدور پروانه از سوی شهرداری ها، خدمات نظام مهندسی، تخفیف های مالیاتی، تخفیف در ارائه انشعابات و... به دستگاه های مربوطه ارائه شود که این مصوبه اخیراً به دستگاه های ذیربط ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید