Performancing Metrics

ماجرای دو مرتبه پرواز ناموفق تهران-استانبول | اتاق خبر
کد خبر: 423368
تاریخ انتشار: 2 اسفند 1397 - 20:42
مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی هما علت دو مرتبه پرواز ناموفق روز گذشته تهران-استانبول را که در نهایت صبح امروز برای سومین بار انجام و هواپیما موفق به فرود در فرودگاه استانبول شد را تشریح کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، معصومه اصغرزاده در خصوص دو مرتبه پرواز ناموفق تهران-استانبول شرکت هواپیمایی ایران ایر به شماره ٧١٩ که در نهایت صبح امروز (پنجشنبه) منجر به فرود هواپیما در فرودگاه استانبول شد، گفت: روز گذشته این پرواز طی دو مرتبه به مقصد استانبول انجام شد که به دلیل مه موجود در فرودگاه امکان فرود هواپیما وجود نداشت و موجب شد که هواپیما به تهران بازگردد، اما در نهایت صبح امروز پرواز مذکور با موفقیت انجام شد و فرآیند جابجایی مسافران از استانبول به مقصد تهران نیز جهت بازگشت به ایران ظهر امروز صورت گرفت.

وی در پاسخ به اینکه به چه علت مسئولان پرواز متوجه نشدند که فرودگاه استانبول به دلیل شرایط جوی امکان فرود ندارد؟ اظهار کرد: به دلیل اینکه وجود مه و میزان دید باند برای خلبان مهم است. در ابتدا اعلام می شود که دید مناسب است و مجوز پرواز  صادر می شود، اما وقتی که هواپیما به مقصد می‌رسد، میدان دید برای فرود کاهش  یابد و به همین دلیل نیز خلبان قطعا در چنین شرایطی ریسک نمی‌کند.

او در ادامه گفت: به همین دلیل نیز هواپیما مجددا به ایران بازگشت و در حالی که این رفت و برگشت‌ها برای ایرلاین بسیار هزینه‌بر است، اما حفظ ایمنی مسافران در اولویت قرار دارد.

مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی ایران‌ایر همچنین در پاسخ به اینکه آیا به مسافران پرواز مربوطه خسارت تعلق می‌گیرد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط جوی خسارتی مشمول مسافران نمی‌شود و در عین حال هم برای مسافران حاضر در فرودگاه امام خمینی(ره) و هم برای مسافران فرودگاه استانبول جهت اقامت شبانه هتل در نظر گرفته شد.

گفتنی است، روز گذشته پرواز تهران-استانبول شرکت هواپیمایی ایران ایر به شماره ٧١٩، ساعت ۶ تهران را به مقصد استانبول ترک  کرد ولی به دلیل مه گرفتگی فرودگاه استانبول اقدام به بازگشت کرد و ساعت ١٢:٣٠ در فرودگاه امام خمینی(ره) به زمین نشست. مجددا این پرواز ساعت ١٦ انجام شد که باز هم به دلیل مه موجود در فرودگاه استانبول، این هواپیما دوباره به سمت تهران بازگشت و ساعت ٢٢:٣٠ باز هم در فرودگام امام خمینی (ره) به زمین نشست. در نهایت اما هواپیمای مربوطه ساعت ۸ امروز (پنجشنبه) برای سومین تهران را به مقصد استانبول ترک کرد و موفق به فرود در فرودگاه استانبول شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید