Performancing Metrics

در مقطع فعلی سختی های زیادی را تجربه می کنیم | اتاق خبر
کد خبر: 423521
تاریخ انتشار: 6 اسفند 1397 - 17:54
جهانگیری:
معاون اول رئیس‌جمهوری یادآورشد که در مقطع فعلی سختی های زیادی را تجربه می کنیم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری طی سخنانی در بیست و هفتمین جشنواره دانشجویان نمونه که در سالن شهید بهشتی ریاست‌جمهوری برگزار شد، با بیان اینکه انتخاب دانشجوی نمونه یک سنت بسیار پسندیده است که هم در حوزه سیاست گذاری و اجرا و هم در شکل دادن به مسیر زندگی دانشجویی اثرگذار است، گفت: باید زمینه رقابت صحیح را میان دانشجویان فراهم کنیم تا آنان بتوانند بخشی از استعدادهای خود را بروز دهند.

وی افزود: مطمئنا اگر یکی از مهمترین شاخص های نظام مدیریتی نهاد دانشگاه را بخواهیم مطرح کنیم، پرورش خلاقیت و مهارت در مواجه با مسائل مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و نیز در قبال مسائل خارجی است تا از دانشگاه ها چهره‌ای مناسب با آن بیرون آید چرا که کار دانشگاه صرفا آموزش نیست بلکه عرصه ای برای جامعه پذیری و شناخت بهتر مسیر زندگی است و دانشجو می تواند سرمشقی برای جامعه باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: از چنین دانشجویی نقش آفرینی در مسیر توسعه جامعه و تولید ثروت در خدمت رشد و توسعه کشور برای رفاه بیشتر مردم انتظار می رود.

جهانگیری با بیان اینکه ما در مقطع فعلی سختی های زیادی را تجربه می کنیم، اظهار کرد: حسن افراد این است که در این شرایط بتوانند جامعه را عبور دهند و به سوی یک زندگی سالم ببرند. ما در مقطع فعلی جز ملی اندیشیدن نباید کار دیگری کنیم. من این را به عنوان یک دولتمرد جمهوری اسلامی می گویم.

وی ادامه داد: این دولت مستحضر به پشتیبانی نهاد دانشگاه و دانشجویان است و به پشتیبانی این نهاد و دانشجویان از خود افتخار می کند و فکر می کند که با این پشتیبانی می تواند مشکلات کشور را پشت سر بگذارد.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه کشور با چالش های متعددی رو به روست، تاکید کرد: ما منابع انسانی نمونه که کشورهای دیگر برای جذب آنها تلاش و کوشش فراوان می کنند و سرمایه های طبیعی، بسیار داریم. البته دستاوردهای خوبی هم داشته ایم اما گاهی آنقدر سیاه نمایی می شود و مشکلات به رخ کشیده می‌شوند که یک مسئول رده بالا هم با خود می گوید اگر بخواهیم از دستاوردهای این مملکت بگویم ممکن است مردم بگویند این چه حرف بی ربطی است که فلانی می گوید، در حالی که کارهای بسیاری در این کشور انجام شده و دستاوردهای صنایع نانو تکنولوژی و هوافضا و... را به دست آورده ایم.

جهانگیری با تاکید بر اینکه دانشگاه باید در حل چالش های فعلی هم دولت را کمک کند، گفت: من در جلسات اخیرم کوشیده ام از نخبگان دانشجویی استفاده کنم و سخنان آنان را بشنوم.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: آمریکا کمر بسته است که با تحریم ما را به زانو درآورد و این را خودشان هم می گویند که در پی اعمال تحریم ها و کلافه کردن مردم ایران در پی آن هستند اما در این مرحله جدید تحریم هم تنها مانده اند و نتوانستند فضای رسانه ای و کشورها را با خود همراه کنند و هرجایی با پاسخ نه مواجه شد.

 معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: آمریکا حالا فشار خود را روی شرکت‌ها و بانکها برده است و آنان را تهدید می‌کنند که اگر با ایران معامله کنید با مشکل مواجه می شوید، آن شرکت ها هم به دنبال کار اقتصادی و سود خود هستند و طبعا از مواجه با آمریکا فاصله می گیرند. آمریکایی ها می کوشند جلوی انتقال پول ما را بگیرند، اما اگر هیچ کس نپذیرد که پول ما را جا به جا کند، ما وظیفه داریم که راه حل آن را پیدا کنیم یا اگر هیچ کشتی حاضر نشود که کالاهای مورد نیاز ما را حمل کند ما وظیفه داریم که به شکلی آن کالا را وارد کنیم که در این زمینه هم تاکنون خوب پیش رفته ایم و آنچه آمریکایی ها می خواستند انجام دهند عملی نشده است.

جهانگیری تاکید کرد: ما دنبال راهکاری هستیم که مردم کمترین دغدغه را نسبت به مسائل خود داشته باشند و مطمئن هستیم که با مشورت با نخبگان کشوری که از دانشجویان هستند کارها را پیش می بریم.

وی افزود: مردم ما به شما نخبگان نیازمندند و اگر قرار باشد که فقط به خودمان و شرایط خودمان فکر کنیم آن وقت کار پیش نمی رود.

معاون اول رئیس‌جمهور خطاب به حاضران در جلسه گفت: الان زمان مسئولیت گریزی و گله گذاری نیست و همه باید برویم و مشکلات را حل کنیم اینکه بگوییم این مسئول با ما اینطور برخورد کند یا فلان حرف را زد، الان وقت طرح این موارد نیست، این چیزها را کنار بگذاریم.

جهانگیری در پایان تاکید کرد: ملت و مردم ایران الان چشم شان به دست شما است که کار را دست بگیرید و گره از مشکلات گشوده شود. آنچه در توان ما و وزرا است ، حتما تلاش می کنیم که مشکلات شما حل شود و بتوانید بهتر پیش رویم. برای انتخاب معاونان جوان هم بارها دستورالعمل صادر کرده ایم و این روند باید به خوبی پیش رود تا جوانان وارد عرصه اجرایی شوند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید