Performancing Metrics

ساخت ۱۱۰ هزار مسکن خلاف در روستاهای کشور | اتاق خبر
کد خبر: 423688
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1397 - 16:54
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: ساخت حدود ۱۱۰هزار واحد مسکونی خلاف در روستاهای کشور گزارش شد اما برخوردی صورت نگرفته است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمدرضا شاملو شامگاه گذشته (پنج‌شنبه) در جلسه بررسی حل مسائل و مشکلات روستاهای اردستان با بیان اینکه بنیاد مسکن ملزم به تهیه طرح هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار است، اظهار کرد: تهیه طرح هادی برای روستاهای زیر ۲۰ خانوار جزو تکلیف و وظایف بنیاد مسکن نیست. با این حال در صورت تخصیص اعتبار از سوی کمیته برنامه‌ریزی شهرستان، بنیاد مسکن تهیه طرح هادی برای روستاهای زیر ۲۰ خانوار را نیز در برنامه قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه هشت هزار و ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور وجود دارد که دوره ۱۰ ساله طرح هادی آنها به اتمام رسیده و نیازمند بازنگری در طرح هادی هستند، افزود: بازنگری در طرح هادی این تعداد روستا نیازمند ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه اکثر روستاهای اردستان دارای مسکن زیاد و تعداد خانوار کم ثبت شده هستند که این موضوع در کمتر جایی از کشور مشاهده می‌شود، گفت: تهیه طرح‌های هادی بر اساس شرح خدمات و جمعیت روستاها صورت می‌گیرد.

شاملو با بیان اینکه در تهیه طرح‌های هادی هر میزان محدوده وسیع گرفته شود به نفع روستاییان است و مانع از تخلف ساخت و ساز می‌شود، افزود: در حال حاضر ساخت حدود ۱۱۰ هزار واحد مسکونی خلاف در روستاهای کشور گزارش شده است اما برخوردی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه در تهیه طرح‌های هادی نظرات فرمانداران، بخشداران، شورا و دهیاری در نظر گرفته می‌شود، تصریح کرد: برای ۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۱۵ روستای زیر ۲۰ خانوار اردستان طرح هادی تهیه شده است و روستاهایی که نیازمند بازنگری در طرح هادی هستند با اولویت بندی مشخص شوند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه در صورت اختصاص مبلغ ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار نماینده مردم اردستان در مجلس برای بنیاد مسکن، بنیاد مسکن نیز به همین میزان اعتبار در نظر خواهد گرفت، افزود: همچنین معادل دو میلیارد تومان قیر نیز برای روستاهای اردستان اختصاص داده خواهد شد.

شاملو با بیان اینکه در کارگروه ملی شش روستای اردستان به عنوان روستای هدف گردشگری پیشنهاد شده است، خاطرنشان کرد: از محل فروش زمین در روستاها ۳۰ درصد از مبلغ برای خدمات و کارهای حقوقی و ۷۰ درصد برای خود آن روستا هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن نگاه انتفاعی به زمین در روستاها ندارد و ۲۵ درصد زیر قیمت کارشناسی روز برای فروش زمین در روستاها در نظر گرفته خواهد شد، افزود: سازمان بازرسی تا کنون به این مساله دوبار ایراد گرفته و از بنیاد مسکن به دیوان عدالت اداری شکایت داشته که در نهایت نظر بنیاد مسکن پذیرفته شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه بنیاد مسکن محدودیتی در جهت پرداخت وام‌های نوسازی نخواهد داشت، گفت: مسئله تفکیک در روستاها با معاون عمرانی وزیر کشور بررسی و در حال انعقاد تفاهم نامه برای کل کشور هستیم تا مسئله حل شود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید