Performancing Metrics

لزوم توجه ویژه به صنایع کوچک و متوسط | اتاق خبر
کد خبر: 423806
تاریخ انتشار: 13 اسفند 1397 - 09:30
یک عضو اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد
یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است در صورتی که اقتصاد ایران قصد دارد از روزهای دشوار فعلی به خوبی عبور کند باید توجهی ویژه به صنایع کوچک و متوسط داشته باشد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محسن مهرعلیزاده اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین بخش‌هایی که اقتصاد کشور بر روی آنها استوار بوده و حرکت خود را ادامه می‌دهد، حوزه صنایع کوچک و متوسط اقتصادی است که چه در گردش صنعتی کشور و چه در تأمین مایحتاج مردم نقشی کلیدی را ایفا می‌کند.

به گفته وی در شرایط تحریم و در تلاطم‌های اقتصادی این حوزه‌ها فشار قابل توجهی را متحمل می‌شوند، از این‌رو باید تلاش کرد تا حمایت‌های ویژه‌ای از آنها صورت گیرد.

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان این‌که بیش از ۳۰ تا ۴۰ درصد از تحرک اقتصادی کشور بر دوش صنایع کوچک و متوسط است، ادامه داد: حمایت از این بخش‌ها می‌تواند بسیاری از دغدغه‌های اقتصادی ایران در ماه‌های پیش‌رو را برطرف کند. از این‌رو این‌که چگونه دولت و بخش خصوصی برای حفظ آنها فعالیت کند اهمیتی ویژه‌ای دارد.

مهرعلیزاده افزود: در شرایط فعلی این صنایع امکان آن را دارند که با حمایت‌های محدود خود را سرپا نگه دارند از این‌رو علاوه بر برنامه‌ریزی‌های کلان باید فکری به حال این بخش‌ها کرد تا امکان تداوم فعالیت‌هایشان در ماه‌های آینده به وجود آید.

در ماه‌های گذشته و به دنبال برخی تلاطم‌های اقتصادی، وضعیت بخش‌های کوچک اقتصاد ایران تا حدی برهم خورد.

بالا رفتن نرخ تمام شده مواد اولیه به دنبال افزایش نرخ ارز یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های این بخش از اقتصاد ایران در ماه‌های گذشته بوده است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید