Performancing Metrics

تصمیم مهم فرانسه و چین در مورد ایران | اتاق خبر
کد خبر: 424700
تاریخ انتشار: 6 فروردین 1398 - 15:27
امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه گفت که در دیدار با همتای چینی اش «شی جینپینگ» دو کشور بر حمایت خود از توافق هسته ای با ایران تاکید کردند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از نام نیوز، مکرون در پاریس در یک کنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهوری چین اظهار داشت: ما دوباره بر تمایل خود برای حمایت از توافق سال 2015 با ایران و تحقق عاری سازی هسته ای کامل، برگشت ناپذیر و قابل راستی آزمایی در شبه جزیره کره از طریق گفت وگو و اجرای کامل قعطنامه های کامل سازمان ملل تاکید کردیم.
توافق هسته ای (برجام) پس از مذاکرات طولانی میان ایران، روسیه، چین، فرانسه،انگلیس، آلمان و آمریکا حاصل شد. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته به تعهدات واشنگتن در این توافقنامه عمل نکرد و از آن خارج شد. 
اقدام وی با مخالفت جهانی روبرو شد اما طرف های دیگر برجام تاکید کرده اند که بدون آمریکا هم به آن پایبند می مانند. خلف وعده آمریکا در برجام در حالی است که ترامپ مدعی است خواهان توافقی دیگر با ایران و در عین حال رسیدن به توافق با کره شمالی برای خلع سلاح هسته ای آن کشور است. او تاکنون دو دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برگزار کرده اما نتیجه ای حاصل نشده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید