Performancing Metrics

متعادل‌سازی صنعت خودرو در سایه رونق تولید | اتاق خبر
کد خبر: 424848
تاریخ انتشار: 9 فروردین 1398 - 20:34
/سال رونق تولید/
به گفته یک کارشناس صنعت خودرو، نامگذاری سال به نام رونق تولید نشان می‌دهد که می‌شود با ارائه راهکارهای مناسب و رفع موانع تولید به همت تصمیم‌گیران این حوزه، سبب خروج از نابسامانی بازار در سال جاری و برون رفت از چالش‌های صنعت خودرو شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در پی نامگذاری هر سال، با رویکرد اقتصادی، شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری، رونق تولید انتخاب شد؛ این شعار حاوی توصیه‌ای به مردم برای به کارگیری قدرت و اقتدار تولیدکنندگان ایرانی و تلنگری است به مسئولان برای برنامه‌ریزی‌های مرتبط و یاریگر حمایت از تولید داخل و رونق کسب و کار ایرانی.

حسن کریمی سنجری- کارشناس صنعت خودرو - نیز درباره همین موضوع اظهار کرد: همانطور که در روزهای پایانی سال ۱۳۹۷ شاهد بودیم، روند افزایشی تولید و عرضه خودرو به بازار باعث متعادل شدن بازار شد؛ لذا به نظر می‌رسد در صورتی که شرایط تولید در سال جاری تسهیل گردد، می‌توان به استمرار روند مساعد بازار و کاهش قیمت خودرو امیدوار بود.

این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: در واقع نام‌گذاری سال بنام رونق تولید بیانگر راهکار مناسب خروج از نابسامانی بازار در سال جاری است و در صورتی که توان قانون‌گذاری و اجرایی و نهاد دولت در جهت رفع موانع تولید به کار گرفته شود، می‌توان شاهد عبور از چالش‌های آشفته ساز بازار خودرو بود.

وی افزود: به عبارت بهتر، به رغم پیش‌بینی‌های منفی در رابطه با اوضاع صنعت خودرو در سال ٩٨، معتقدیم اگر هوشمندانه بر رفع موانع تولید خودرو متمرکز شویم، قطعاً در سال ٩٨ با آشفتگی‌هایی که سال گذشته را برای کارنامه خودروسازی کشور سال بدی رقم زد، دیگر مواجه نخواهیم بود.
کریمی سنجری با بیان این‌که به هر حال خودروسازی‌ها سال جدید را با تعهدات زیاد ناشی از پیش‌فروش‌های مکرر که از سال گذشته به راه افتاده، آغاز می‌کنند، گفت: تحقق این تعهدات با توجه به محدودیت‌هایی که در تأمین قطعات وجود دارد، همت و هوشمندی شرکت‌های خودروساز را از یک سو و مساعدت دولت در جهت تسهیل شرایط رونق تولید را از سوی دیگر می‌طلبد.

وی افزود: البته رکود در بازار که ناشی از کاهش قدرت خرید مردم است نیز یکی از چالش‌های رونق تولید در سال جاری است، فروش اقساطی و تأمین وام خرید خودرو به متقاضیان می‌تواند رونق تولید خودرو را به دنبال داشته باشد.

این کارشناس صنعت خودرو در پایان تاکید کرد: در مجموع با وجود موانع و محدودیت‌های طرف عرضه خودرو می‌توان رونق تولید را راهکار مناسبی برای متعادل سازی نظام عرضه و تقاضای خودرو در سال ۱۳۹۸ دانست.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید