Performancing Metrics

کدام شهرهای آمریکا اقتصاد بزرگ‌تری دارند؟ | اتاق خبر
کد خبر: 425324
تاریخ انتشار: 19 فروردین 1398 - 18:07
حجم تولید ناخالص داخلی لس آنجلس در سال ۲۰۱۵ به تنهایی برابر اندازه اقتصاد عربستان بوده است!

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، شاید در نگاه اول چنین به نظر برسد که سیلیکن ولی یا وال‌استریت بیش از همه به رشد اقتصادی آمریکا کمک می‌کنند اما در واقع این زادگاه هالیوود یعنی شهر لس انجلس است که بزرگ‌ترین اقتصاد شهری آمریکا محسوب می‌شود.

آن طور که دفتر تجزیه و تحلیل اقتصادی آمریکا اعلام کرده است لس آنجلس با تولید ناخالص داخلی ۶۵۶ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۵ اقتصادی به اندازه اقتصاد عربستان بوده است. پس از لس آنجلس، نیویورک که میزبان محله مشهور منهتن است با تولید ناخالص داخلی ۶۲۹.۷ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۵ در رده دوم قرار گرفته است.

شهر هوستون تگزاس نیز پس از لس آنجلس و نیویورک در رده سوم بزرگ‌ترین اقتصادهای شهری آمریکا قرار گرفته است. این سه شهر در مجموع ۱۰ درصد از کل اقتصاد آمریکا را در اختیار داشته‌اند و از هر ۱۰ دلاری که اقتصاد آمریکا تولید می‌کند، یک دلار آن مربوط به یکی از این سه شهر است.

به گفته دفتر آمار بازار کار آمریکا، لس آنجلس بزرگ‌ترین پایگاه تولیدی آمریکا نیز هست و کارخانه‌های این شهر در سال ۲۰۱۷ برای ۳۴۱ هزار نفر شغل ایجاد و ۲۵ میلیارد دلار دستمزد پرداخته‌اند.

تا پایان سال ۲۰۱۷ پرجمعیت‌ترین شهر آمریکایی نیویورک بوده است که بدون در نظر گرفتن جمعیت حومه آن حدود هشت میلیون و ۶۲۳ هزار شهروند در آن زندگی می‌کرده‌اند. لس آنجلس، شیکاگو، هوستون و فونیکس نیز به ترتیب در رده‌های دوم تا پنجم پرجمعیت‌ترین شهرهای آمریکایی قرار گرفته‌اند.

از منظر ایالتی نیز ایالت کالیفرنیا کماکان بزرگ‌ترین اقتصاد ایالتی در آمریکا است. تولیدات اقتصادی کالیفرنیا در حال حاضر تنها کمتر از خود آمریکا، چین، ژاپن و آلمان است. این ایالت ۱۲ درصد جمعیت آمریکا را دارد، اما بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ نقشی ۱۶ درصدی از کل اشتغالزایی در آمریکا داشته است. در همین دوره زمانی سهم این ایالت از اقتصاد ملی آمریکا به ۱۴.۲ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید