Performancing Metrics

عملیات اجرایی شهرک صنعتی پوشاک امسال آغاز می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 425774
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1398 - 20:43
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران اعلام کرد که عملیات اجرایی شهرک تخصصی پوشاک در شش ماهه نخست امسال آغاز خواهد شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اوایل سال گذشته اعلام کرده بود که بهره‌برداری از شهرک تخصصی پوشاک تا پایان تابستان سال ۱۳۹۷ کلید می‌خورد و بهره‌برداری کامل از ۲۰۶ هکتار مساحت مربوط به این شهرک تخصصی، تا پایان سال ۱۳۹۸ طول می‌کشد. اما اخیراً عضو هیأت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران گفت که تاکنون اتفاقی در این پروژه نیافتاده و کار آن تقریباً متوقف شده است.

رئیس‌جمهوری سال ۱۳۹۵ کلنگ‌زنی این پروژه را انجام داد و پیشرفت آن در دستور کار قرار گرفت تا بتوان با گردآوری مجموعه‌ای از واحدهای مختلف صنعت پوشاک، شهرک صنعتی آن را در محلی به موقعیت جغرافیایی روبروی حرم مطهر امام خمینی (ره) به بهره‌برداری رساند. شهرک تخصصی پوشاک اولین شهرکی است که بر اساس نیاز داخلی طراحی شده و سراسر زنجیره تولید پوشاک از تأمین مواد اولیه، مد، طراحی و… را شامل می‌شود.

در این رابطه صابر پرنیان - رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران- با اشاره به اینکه صنعت پوشاک درآمدزا و اشتغال‌زا است، زنجیره ارزش بالا دارد و می‌تواند قاچاق را کاهش دهد، گفت: در شش ماهه نخست امسال عملیات اجرایی این پروژه آغاز می‌شود، اما زمان دقیق افتتاح این پروژه مشخص نیست؛ چرا که بعد از آغاز عملیات اجرایی باید زیرساخت‌ها فراهم شود و شهرک به صاحبان صنایع واگذار شود تا سرمایه‌گذاری‌ها انجام شود و در نهایت شهرک افتتاح شود.

وی افزود: در حال حاضر این پروژه در مرحله اخذ مجوز و اتمام مراحل اداری است و با پایان این مراحل شهرک صنعتی پوشاک به عنوان یک الگوی موفق در تولید و صنعت در سال رونق تولید به بهره‌برداری خواهد رسید.

پرنیان همچنین علت تأخیر در بهره‌برداری از شهرک صنعتی پوشاک را بروکراسی‌های اداری عنوان و اظهار کرد: بروکراسی‌های اداری در مواردی مانع رونق تولید است و دستگاه‌های اجرایی و متولی باید به بخش‌های تولیدی کمک کنند.

همچنین فتحعلی محمدزاده - معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران - در توضیح علت این تأخیر اظهار کرد: بعد از تعیین مکان برای تأسیس یک شهرک صنعتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی باید از حدود ۱۸ دستگاه اجرایی استعلام بگیرد که در تأسیس شهرک صنعتی پوشاک دریافت استعلام از چند دستگاه طولانی شد.

وی با اشاره به موقعیت مکانی خوب این شهرک در پایتخت و نگاه به جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در آن، خاطرنشان کرد که در شهرک صنعتی پوشاک تمام مراحل آموزش، طراحی و تولید با فناوری‌های روز انجام خواهد شد و نوع تکنولوژی و دانشی که در این شهرک به کار گرفته می‌شود با مسائل زیست محیطی همخوان است و قرار است واحدهای تولیدی که آنجا مستقر می‌شوند فاقد بار آلایندگی باشند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید