Performancing Metrics

روسیه: پشت ونزوئلا و کوبا را خالی نمی‎کنیم | اتاق خبر
کد خبر: 425777
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1398 - 21:28
در واکنش به تحریم‌های آمریکا؛
وزارت خارجه روسیه تحریم‌های جدید آمریکا علیه ونزوئلا و کوبا را به شدت محکوم و بر تداوم حمایت از دولت‌های مشروع کاراکاس و هاوانا تاکید کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، ریانووستی به نقل از «سرگئی ریابکوف» معاون وزارت خارجه روسیه، تاکید کرد که از نظر این کشور، تحریم‌های جدید آمریکا علیه کوبا و ونزوئلا غیرقانونی است و مسکو برای حمایت از متحدان خود در هاوانا و کاراکاس، هرچه که در توان داشته باشد؛ انجام می‌دهد.

گفتنی است دیروز چهارشنبه، آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه بانک مرکزی ونزوئلا با هدف محدود کردن معامله با آمریکا و قطع دسترسی کاراکاس به دلار اعمال کرد.

همزمان، آمریکا سرمایه‌گذاری خارجی در کوبا را نیز مشمول تحریم کرد و مدعی شد: آمریکایی‌ها می‌توانند علیه شرکت‌هایی که در املاک مصادره شده توسط کوبا در جریان انقلاب سال ۱۹۵۹ نفعی داشته‌اند، در دادگاه‌های آمریکا شکایت کنند.

این در حالی است که دولت‌های قبلی آمریکا برای کاهش تنش با کوبا، این قانون را که سال ۱۹۹۶ تصویب شد؛ اجرایی نکردند.

از سوی دیگر، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید، مدعی است تحریم‌های اخیر علیه ونزوئلا هشداری برای بازیگران خارجی است که از دولت مادورو حمایت می‌کنند.

بولتون در ادامه ادعاهای خود افزود: این اقدامات باید توسط سایر قدرت‌ها، از جمله روسیه، به عنوان یک هشدار در خصوص ارائه هر گونه کمک به دولت کاراکاس که آمریکا آن را غیر قانونی می‌داند، تلقی شود.

گفتنی است کوبا هم به دلیل حمایت از ونزوئلا مورد غضب مضاعف قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید