Performancing Metrics

اروپایی‌ها در هر ساعت چه قدر دستمزد می‌گیرند؟ | اتاق خبر
کد خبر: 425805
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1398 - 15:41
بین بیشترین و کمترین متوسط دستمزد کشورهای عضو اتحادیه اروپا حدود ۹ برابر اختلاف وجود دارد!

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی متوسط دستمزد پرداختی به شاغلین در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا ۲۷ یورو و در منطقه یورو معادل ۳۰.۶ یورو بوده است. در عین حال اختلاف معناداری بین کمترین و بیشترین دستمزدها وجود دارد.

در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا، کمترین دستمزد ساعتی متعلق به بلغارستان با ۵.۴ یورو در هر ساعت است و پس از این کشور، رومانی با ۶.۹ یورو، لیتوانی با ۹ یورو، مجارستان با ۹.۲ یورو و لتونی با ۹.۳ یورو قرار دارند.

از سوی دیگر بیشترین متوسط دستمزد ساعتی در سال ۲۰۱۸ متعلق به دانمارک با ۴۳.۵ یورو بوده است و پس از این کشور، لوکزامبورگ با ۴۰.۶ یورو، بلژیک با ۳۹.۷ یورو، سوئد با ۳۶.۶ یورو، هلند با ۳۵.۹ یورو و فرانسه با ۳۵.۸ یورو قرار دارند.

در بین بخش‌های مختلف، کارفرمایان اروپایی در سال ۲۰۱۸ به طور متوسط ۲۷.۴ یورو در بخش صنعت، ۳۳.۲ یورو در بخش خدمات متحمل هزینه ساعتی شده‌اند. هزینه ساعتی شامل دستمزد و هزینه‌های دیگر شده است. هزینه نیروی کار در مجموع معادل ۲۳.۷ درصد از تولیدات ناخالص داخلی اتحادیه اروپا و ۲۵.۶ درصد از حجم تولیدات ناخالص داخلی منطقه یورو بوده است.

لازم به ذکر است منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید