Performancing Metrics

افزایش قیمت بنزین در کالیفرنیا با عدم تمدید معافیت‌های ایران | اتاق خبر
کد خبر: 426029
تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1398 - 10:13
تنها چند ساعت پس از این که دولت ترامپ اعلام کرد معافیت واردات نفت ایران را برای ۸ واردکننده بزرگ آن تمدید نخواهد کرد، قیمت بنزین در کالیفرنیا ۷ سنت جهش کرده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، داده‌های اتحادیه خودروی آمریکا نشان می‌دهد تنها چند ساعت پس از اینکه دولت ترامپ اعلام کرد معافیت واردات نفت ایران را برای ۸ واردکننده بزرگ آن تمدید نخواهد کرد، قیمت بنزین در کالیفرنیا ۷ سنت جهش کرده و در برخی نقاط این ایالت به ۴.۷۰ دلار به ازای هر گالن رسیده است.

فیلیپ استریبل، استراتژیست کالا در شرکت کارگزاری آرجی اوبرریان، می‌گوید: قیمت بنزین به شدت در حال افزایش است.

کارل باور، اقتصاددان شرکت «کلی بلو بوک»، می‌گوید: ما شاهد قیمت‌های دیوانه‌وار بنزین در کالیفرنیا هستیم، که به ۵ دلار در هر گالن نزدیک می‌شود.
ایالت کالیفرنیا، به علت مالیات بالاتر و مقررات زیست‌محیطی، بالاترین قیمت بنزین را در سراسر آمریکا دارا می‌باشد.

قیمت متوسط بنزین در سراسر ایالات متحده که قبل از خبر عدم تمدید معافیت‌ها برای ادامه واردات نفت از ایران در روز دوشنبه، ۲.۸۴ دلار در هر گالن بود، حالا به سوی ۳ دلار حرکت می‌کند.

ژانت کاسلانو، سخنگوی اتحادیه خودروی آمریکا، می‌گوید: اگر عرضه نفت در جهان محدودتر شود، در طول تابستان قیمت متوسط بنزین در آمریکا از ۳ دلار در هر گالن فراتر خواهد رفت. من معتقدم ما شاهد یک تأثیرگذاری فوری خواهیم بود.

سال گذشته، پس از اولین اخباری که در در مورد تحریم‌های ایران منتشر شد، قیمت‌های نفت و بنزین به شدت جهش کرد. قیمت متوسط بنزین در آغاز سال میلادی جاری ۲.۲۳ دلار برای یک گالن بوده است.

طبق داده‌های بریتیش پترولیوم، ایران یک بازیگر بزرگ در بازار نفت بین‌المللی است. این کشور چهارمین تولیدکننده بزرگ نفت در جهان است که روزانه حدود ۵ میلیون بشکه نفت تولید می‌کند، که ۵.۴ درصد کل تولیدات نفت جهانی است. قطع دسترسی بازارهای جهان به این میزان نفت، آن هم در شرایطی که بازارها از لحاظ عرضه و تقاضا کاملاً متوازن هستند، قیمت‌ها را بالا خواهد برد.

سی‌ام‌ای فیوچرز پیش‌بینی می‌کند که خاتمه معافیت‌های ایران، در ماه می ۷ سنت به قیمت هر گالن بنزین اضافه کند. همچنین با ادامه این وضعیت ۶ سنت در ماه جون و ۵ سنت هم در ادامه تابستان به قیمت بنزین اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید