Performancing Metrics

فروش نفت ایران به هیچ‌وجه به صفر نمی‌رسد | اتاق خبر
کد خبر: 426030
تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1398 - 10:29
نقوی‌حسینی:
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که به هیچ وجه فروش نفت ایران به صفر نمی‌رسد و ایران روزانه کمتر از یک میلیون بشکه نفت و میعانات نمی‌فروشد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سیدحسین نقوی حسینی در واکنش به اقدام اخیر آمریکا در عدم تمدید معافیت ۸ کشور برای خرید نفت ایران گفت: تحریم نفتی ایران از سوی آمریکا و تلاش برای به صفر رساندن خرید نفت به هیچ وجه عملیاتی نیست.

وی توضیح داد: در وهله اول ما مشتریان پر و پا قرصی داریم که به نفت ما نیاز دارند و حاضرند به هر شکلی از ما نفت خریداری کنند چون امکان تأمین آن در بازار نیست. از طرف دیگر بخش عمده‌ای از صادرات ما میعانات گازی و نفتی است که به هیچ گونه‌ای تحریم پذیر نیست. لذا می‌توانیم این نفت را به بنزین تبدیل کرده و یا به پتروشیمی‌ها داده تا محصولات را دو سه برابر قیمت نفت بفروشند.

نقوی حسینی افزود: در حال حاضر یک و نیم میلیون بشکه نفت از میعانات را صادر می‌کنیم می‌توانیم این میزان را به سه و نیم میلیون بشکه برسانیم که چنین ظرفیتی هم وجود دارد. اکنون بسیاری از پتروشیمی‌های ما تعطیل هستند اگر دولت به صورت مدون برنامه ریزی داشته باشد می‌تواند این پتروشیمی‌ها را راه اندازی کرده و دو سه برابر فروش نفت فروش میعانات داشته باشیم. با این کار در وهله اول خام فروشی نمی‌شود و در وهله بعدی می‌توانیم درآمد چندین برابری از جایی داشته باشیم که نمی‌تواند ما را تحریم کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه درباره‌ احتمال همکاری کشورها با تصمیم آمریکا گفت: آمریکا دارای ابزار فشار است که با این ابزار مشکلاتی را برای کشورها ایجاد می‌کند لذا آنها ملزم به رعایت می‌شوند البته که در همه جا چنین ابزاری کاربرد ندارد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید