Performancing Metrics

پلمب سوخت در مرز بازرگان | اتاق خبر
کد خبر: 426283
تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1398 - 20:29
معاون وزیر راه خبر داد
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مدتی است در مرز بازرگان پلمب سوخت انجام می‌شود، اما ترک‌ها علاقه‌مند هستند که در ایران سوخت‌گیری و مابه‌التفاوت آن را پرداخت کنند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، شهرام آدم نژاد در حاشیه هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ایران و ترکیه سالیان طولانی است که در حوزه حمل و نقل فعالیت می‌کنند و پس از هفت سال اجلاس کمیسیون مشترک حمل و نقل دو کشور در حوزه حمل و نقل هوایی، ریلی، زمینی و حمل و نقل ترکیبی برگزار شد.

وی ادامه داد: در حوزه جاده‌ای مهمترین مباحث مربوط به توقف و کم کردن صف و ایجاد مسیر تسریع بود و علاوه بر این امکان بارگیری ناوگان خالی ایران از بنادر ترکیه مد نظر قرار گرفت که طرف مقابل در این رابطه وعده همکاری داد.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه حمل و نقل مسافری در بخش ریلی مورد بحث واقع شد، گفت: علاوه بر این در بخش هوایی قرار بر این شد تا محدودیت‌های موجود حل شود. مسائل و مشکلاتی که به طور مثال می‌توان به محل دفاتر شرکت‌های ایرانی در فرودگاه جدید استانبول است تا در این زمینه بررسی‌های لازم صورت گیرد.

آدم‌نژاد در مورد بدهی شرکت‌های هواپیمایی نیز اظهار کرد: این موضوع مربوط به هر دو طرف است و هواپیمایی هما به فرودگاه‌های ترکیه بدهی داشت و این در حالی است که از برخی ایرلاین‌ها طلب دارد که از مبلغ بدهی بیشتر است اما با توجه به اینکه اعلام شده است روشی برای انتقال پول نیست مسائل مختلفی در این رابطه مطرح شد و مشکل دیگری که وجود داشت مربوط به تهاتر است، چرا که دو مجموعه مجزا از یکدیگر هستند.

وی با تاکید بر اینکه بدهی موجود از طلب هما بیشتر نیست، گفت: قرار بر این است تا بتوانیم مدیریت تهاتر کنیم تا همپوشانی بین طلب و بدهی دو طرف صورت گیرد.

به گفته معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، در مقوله مربوط به سوخت نیز قرار بر این شد تا طرف ترکیه‌ای نظرات خود را پس از بررسی‌های صورت گرفته در جلسه مشترک به طرف ایرانی اعلام کند.

آدم‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه مشکلاتی به لحاظ نبود قرنطینه‌ها در برخی ساعات روز در مرز دو کشور وجود دارد، گفت: این مسئله به طرف ترکیه‌ای اعلام و آنها نیز بیان کردند که با نظر مساعد موضوع را پیگیری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بین ایران و ترکیه محدودیت تردد وجود ندارد، گفت: تعداد ناوگان ایرانی از ترکیه بیشتر است اما به دلیل وجود اختلاف قیمت سوخت بین ایران و ترکیه ما به التفاوت سوخت اخذ می‌شود و یکی از مواردی که در این رابطه مشکل آفرین بوده این است که اعلام می‌شود که سوخت را دریافت نکنند و به ازای آن مجوز تردد داده شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه پلمب سوخت مدتی است در مرز بازرگان انجام می‌شود، اظهار کرد: علیرغم پلمب سوخت ناوگان ترکیه‌ای علاقمند هستند در ایران سوخت گیری کنند که دلیل آن ارزان بودن قیمت سوخت در ایران نسبت به ترکیه است و ما به التفاوت آن را باید پرداخت کنند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید