Performancing Metrics

ترامپ حالت فوق‌العاده علیه دولت سوریه را تمدید کرد | اتاق خبر
کد خبر: 426742
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1398 - 16:30
رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه اقدامات یکجانبه و ناقض قوانین بین‌المللی، وضعیت فوق‌العاده علیه سوریه را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، ترامپ طی پیامی به کاخ سفید پیرامون این موضوع، مدعی شد، اقدامات سرکوب‌گرانه نظام سوریه در حق ملت این کشور که خواستار آزادی و دولت نیابتی هستند، نه تنها خطری برای خود سوری‌هاست بلکه موجب بی‌ثباتی در سراسر منطقه می‌شود.

وی افزود: سیاست‌ها و اقدامات دولت سوریه تهدید علیه امنیت، سیاست خارجه و اقتصاد ایالات متحده آمریکا است.

ترامپ وضعیت فوق‌العاده علیه دولت سوریه را "ملی" خواند و گفت، اقداماتی که در آینده در این خصوص اتخاذ می‌شود باید تا پس از ۱۱ مه ۲۰۱۹ هم اجرایی شود. وی ادامه داد: بنابراین من برای یک سال دیگر وضعیت فوق‌العاده علیه دولت سوریه را در واکنش به اقدامات این دولت تمدید می‌کنم.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: آمریکا پایبندی به آتش‌بس کنونی، تضمین وصول کمک‌های انسانی و فراهم کردن بستری برای انتقال سیاسی در سوریه را خواهان است.

متن این پیام ترامپ بیانگر پایبندی دولت آمریکا به همه اموری است که از قبل به سوریه تحمیل کرده است، رئیس جمهور آمریکا در پایان پیام خود آورده است، "کشورش تغییرات در تشکیلات، سیاست و اقدامات دولت سوریه را بررسی خواهد کرد و بر این اساس درباره تمدید یا عدم تمدید وضعیت فوق‌العاده در آینده تصمیم‌گیری می‌کند".

دولت آمریکا وضعیت فوق‌العاده در روابط خود با دولت سوریه را ۱۱ مه ۲۰۰۴ در دوره ریاست جمهوری جورج بوش پسر اعلام و سپس آن را به خاطر آنچه واشنگتن آن را "خطری برای امنیت، سیاست خارجه و اقتصاد آمریکا" عنوان کرد، تمدید کرد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید