Performancing Metrics

دلیل ارزانی طلا با وجود افت قیمت دلار | اتاق خبر
کد خبر: 427392
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1398 - 22:51
بررسی وضعیت بازار طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت
بررسی‌ها نشان از آن دارد که با وجود افزایش ارزش طلا در بازارهای جهانی به واسطه کاهش ارزش دلار در بازار داخلی، قیمت طلا و انواع سکه روند نزولی به خود گرفته‌اند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمدرضا کشتی آرای در رابطه با وضعیت یک هفته گذشته بازار طلا و سکه گفت: در یک هفته گذشته قیمت انواع سکه و طلا نزولی بوده و شرایط به گونه‌ای رقم خورد که هر قطعه سکه تمام با کاهش ۲۲۰ هزار تومانی روبه‌رو شود.

این کارشناس بازار طلا و سکه بیان کرد: در هفته مد نظر ارزش اونس جهانی با افزایش ۵ دلاری مواجه شد اما به واسطه کاهش ارزش دلار در بازار ایران، ارزش طلا و انواع سکه روند نزولی به خود گرفتند.

وی با اشاره به کاهش ۲۵ هزار تومانی ارزش طلای خام ۱۸ عیار ادامه داد: در یک هفته گذشته میزان داد و ستد به حداقل خود رسید و این موضوع با کاهش تقاضا در بازار همراه بود و پیش بینی می‌شود با توجه به تعطیلی روزهای آینده این کاهش تقاضا و داد و ستد در بازار ادامه داشته باشد.

کشتی آرای یادآور شد: کاهش تقاضا و داد و ستد تأثیر قابل توجهی بر قیمت سکه داشته و عاملی شد تا با وجود رشد حباب قیمت سکه به مبلغ ۵۸۰ هزار تومان در میانه هفته، این حباب قیمتی تا ۵۱۰ هزار تومان در انتهای هفته افت کند.

این کارشناس بازار طلا و سکه پیش بینی کرد که بعد از تعطیلات عید فطر بازار آنچنان رونقی نداشته باشد و قیمت‌ها روند نزولی خود را ادامه دهند.

وی با اشاره به دو دلیل عمده کاهش قیمت طلا و سکه مبنی بر کاهش قیمت ارز و داد و ستد در بازار خاطرنشان کرد: در هفته‌های اخیر بگو مگوهای سیاسی کاهش داشته که این موضوع عاملی شد تا تأثیر مسائل سیاسی بر بازار طلا و سکه تا حدودی از بین برود.

کشتی آرای در انتها قیمت اونس جهانی را ۱۲۸۳ دلار و ۶۰ سنت، سکه طرح قدیم را ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، سکه طرح جدید را ۴ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان، ربع سکه را یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان، سکه یک گرمی را یک میلیون و ۱۵ هزار تومان، هر مثقال طلای ۱۷ عیار را یک میلیون و ۸۶۰ هزار تومان و طلای خام ۱۸ عیار را ۴۲۹ هزار تومان اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید