Performancing Metrics

رشد اندک سهام آسیایی در انتظار اجلاس فدرال‌رزرو | اتاق خبر
کد خبر: 428429
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1398 - 10:19
در شروع معاملات هفتگی رقم خورد
سهام آسیایی در شروع معاملات هفتگی درحالی به رشدی اندک دست یافت که سرمایه‌گذاران محتاطانه منتظر اجلاس فدرال‌رزرو هستند و تداوم تنش‌های خاورمیانه و هنگ‌کنگ، ریسک‌پذیری را پایین نگاه داشته است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، روز دوشنبه در شروع معاملات هفتگی بازارها، سهام آسیایی درحالی به رشدی اندک دست یافت که سرمایه‌گذاران محتاطانه منتظر اجلاس فدرال‌رزرو هستند و تداوم تنش‌های خاورمیانه و هنگ‌کنگ، ریسک‌پذیری را پایین نگاه داشته است.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن اندکی پایین‌تر از سطح بسته شده روز جمعه باز شد، اما در ادامه افت خود را جبران کرد تا بدون تغییر بماند.

تا ساعت ۷:۱۸ امروز به وقت تهران، نیکی ژاپن ۰.۱۴ درصد رشد کرد.

شاخص کامپوزیت شانگهای هم در انتظار مشوق‌های دولتی ۰.۱۴ درصد رشد کرد.

اما علی‌رغم ادامه تنش‌ها و تظاهرات گسترده در هنگ‌کنگ، شاخص هانگ‌سنک ۰.۸۹ درصد بالا آمد.

ای‌اس‌اکس استرالیا و کوسپی کره‌جنوبی، به ترتیب ۰.۲۷ درصد و ۰.۰۳ درصد افت کردند.

درحالی که بازارهای جهانی پیش‌بینی می‌کنند فدرال‌رزرو به زودی نرخ بهره خود را کاهش دهد، سرمایه‌گذاران محتاطانه منتظر اجلاس جدید این بانک هستند.

هم‌زمان با بالا رفتن تنش‌های سیاسی در هنگ‌کنگ، مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، در اظهار نظر جدید خود گفته است که دونالد ترامپ در دیدار خود با رئیس جمهور چین در حاشیه اجلاس سران جی ۲۰، مسأله حقوق بشر در هنگ‌کنگ را مطرح خواهد کرد.

تنش‌های ژئوپولیتیکی خاورمیانه هم پس از اینکه آمریکا ایران را متهم کرد در حمله به نفتکش‌ها دست داشته است، بالا رفته است.

نتیجه نظرسنجی جدید رویترز نشان داد که تعداد روزافزونی از اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره خود را کاهش دهد. هرچند همچنان بیشتر آنها معتقدند در این جلسه نرخ بهره ثابت خواهد ماند.

در بازار ارز، پس از گزارش قدرتمند خرده‌فروشی آمریکا، شاخص دلار توانست تا نرخ ۹۷.۵۸۳ واحد بالا برود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید