Performancing Metrics

ایران ایر ۸۶ هزار و ۵۵۰ نفر را به حج می‌برد | اتاق خبر
کد خبر: 428536
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1398 - 17:09
یک مقام مسئول اعلام کرد:
قائم مقام ایران ایر با بیان اینکه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی، پروازهای حج امسال را به تنهایی انجام می‌دهد، گفت: قرار است از ۱۷ استان، ۸۶ هزار و ۵۵۰ نفر به حج عزیمت نمایند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، حسن قاسمی امروز چهارشنبه ۲۹ خرداد ۹۸ در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده از سمت عربستان، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، پروازهای حج امسال را به تنهایی انجام می‌دهد.

قائم مقام ایران ایر افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با ایرلاین‌های داخلی، قرار است ایران ایر از ۱۷ استان کشور، ۸۶ هزار و ۵۵۰ نفر را به حج ببرد.

قاسمی تأکید کرد: قرار است در ایام حج، تمام هواپیماهای هما به مقصد حج بروند و پروازهای دیگر هما به مقاصد اروپا و دیگر کشورها را سایر شرکت‌های هواپیمایی داخلی انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: مجموع ساعات پروازی رفت و برگشت، ۴ هزار و ۵۲۴ ساعت خواهد بود؛ ضمن اینکه ۸ هواپیما برای پروازهای رفت به همراه یک فروند هواپیمای پشتیبان در شرایط نقص فنی اختصاص داده شده و در عین حال، برای انجام عملیات برگشت نیز، ۹ فروند هواپیمای عملیاتی و یک فروند هواپیمای پشتیبان در شرایط تأخیر پروازی، به کار گرفته می‌شود.

قاسمی گفت: ۱۳ تیرماه امسال، اولین پرواز رفت برای انتقال عوامل و ۱۷ تیر اولین پرواز حج برای انتقال زائران انجام می شود؛ ضمن اینکه ۱۴ مرداد نیز آخرین پرواز عملیات رفت انجام خواهد شد.

به گفته وی، ۱۶۲ پرواز به جده و ۱۹۹ پرواز به مدینه انجام شده که بر اساس آمارها، ۵۶ درصد زائران، مدینه اول و ۴۴ درصد، مدینه دوم هستند.

قائم مقام ایران ایر با بیان اینکه عملیات پروازهای رفت حج، ۳۳ روز طول می کشد، گفت: عملیات برگشت ۲۳ روز طول می کشد و ۱۷۶ پرواز از جده و ۱۸۵ پرواز از مدینه صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص حمل بار مجاز از سوی زائران گفت: زائران می توانند دو بسته یا ساک هر یک به وزن ۲۰ کیلو به همراه داشته باشند و مجاز خواهند بود تا یک ساک دستی ۵ کیلویی را نیز به داخل کابین هواپیما با خود همراه داشته باشند.

قائم مقام هما درباره انتقال ۳۰ هزار نفر از مسافران عملیات حج امسال که از طریق ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی به حج اعزام می شوند، افزود: انتقال پروازها به این ترمینال در عملیات حج سال جاری به ما تکلیف شده و هرچند که جابجایی مسافران در این ترمینال برای ما سخت است؛ اما تمام عوامل خود را در این ترمینال مستقر خواهیم کرد.

به گفته قاسمی، شنبه هفته آینده نخستین پرواز هواپیماهای ایران ایر از ترمینال سلام به مقصد دبی انجام خواهد شد.

وی در خصوص مشکلات تحریم نقل و انتقال بانکی پول گفت: در زمینه انتقال پول و هزینه هندلینگ فرودگاهی به عربستان، مشکلی نداریم و پول آن را می توانیم پرداخت کنیم.

قائم مقام ایران ایر در پاسخ به پرسش درباره گردش مالی حج برای هما اظهار داشت: هنوز هزینه _ فایده در این زمینه نداشته ایم ولی ممکن است عملیات حج برای ما سودده و یا زیان‌ده باشد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید